7 sierpnia 2017

Amatorskie talie #18: Pracownia aptekarzy

Od dawna miałem ochotę zrobić fundeck na eliksirach i w końcu mi się to udało. Nie jest to twór wybitny, ale rozszerzenie "Bohaterowie Skyrim" wprowadziło kilka bardzo użytecznych kart. Całość nazwałem po prostu "Pracownia aptekarzy", ponieważ będziemy tutaj mieli sporą produkcję eliksirów, szczególnie tych leczących. Przekłada się to też na kilka jednostek występujących w tej talii, pomagających nam skuteczniej wykorzystywać magiczne napoje. Deck nie najgorzej się sprawdza w rozgrywkach nierankingowych, ale i na niskich rankingach daje radę. Niestety jest dość powolny i niekoniecznie łatwy (ani tani) do złożenia. Z drugiej strony jest przy nim sporo pozytywnej zabawy, a i kilka rodzajów dziennych zadań da się nim zrobić.

Budowa talii

Podstawą talii jest kombinacja czterech kart - Alchemika z wieży, Opiekuna kotła, Aptekarki Drżących Wysp i Eliksiru witalności. Za ich sprawą jesteśmy wstanie się leczyć oraz zdobywać różne eliksiry dla naszych jednostek. Z całości najdrożej wychodzą pierwsze dwie karty, gdyż są epikami, jednak warto je posiadać w swych zbiorach, bo potrafią wystąpić też w topowych deckach opartych na zużywalnych kartach wsparcia. Głównym celem zdobywania punktów życia nie jest tutaj leczenie samo w sobie, a dopakowanie pewnej jednostki - Strażnika Grzywy. Otrzymuje on bowiem +1/+1 za każdym razem gdy zyskamy punkty życia w dowolny sposób. Dlatego też deck zawiera Spekulanta z Brumy, aby móc jeszcze efektywniej wykorzystać zdolność Strażnika. Pełny spis talii wygląda następująco:

STWORZENIA (39)
* 1x Ungolim, Słuchacz
* 2x Rekrut Gildii Wojowników
* 3x Rekrut Gildii Złodziei
* 3x Spekulant z Brumy
* 3x Alchemik z wieży
* 3x Świątynny chowaniec
* 3x Aptekarka Drżących Wysp
* 2x Mag z Przystani Obłoków
* 3x Obrońca roju
* 3x Opiekun kotła
* 3x Strażnik Grzywy
* 2x Złote bóstwo
* 3x Baronowa Zaćmienia
* 1x Tazkad, Lider stada
* 3x Mantykora
* 1x Odahviing

AKCJE (6)
* 3x Egzekucja
* 3x Ostry oszczep

WSPARCIE (5)
* 3x Eliksir witalności
* 2x Boski zapał

Sumaryczny koszt talii w kryształach: 13150
Deck na deck builder

Jak grać

Podstawą jest obrona, do tego długotrwała, i powolne kąsanie przeciwnika. Jeśli podejdzie nam dobrze ręka na starcie, to będziemy mogli ciągle się leczyć dzięki Eliksirowi witalności. Ten może zyskać niewyczerpalne zasoby dzięki Alchemikowi z wierzy oraz dodatkowy ładunek i możliwość użycia dwa razy na turę z cechy Opiekuna kotła. To daje naprawdę olbrzymi zastrzyk punktów życia, szczególnie gdy mamy na stole dwa takie eliksiry. Dobór kart również występuje tutaj dośc solidny, a i tanich stworów nie zabrakło. Do osłony mamy też Ostry oszczep i Egzekucję, zaś Boski zapał ma za zadanie wspomóc naszą ochronę. Jednak nie należy go wystawiać za wcześnie, gdyż Aptekarka przy wystawieniu na pole bitwy, generuje na nim losowy eliksir. Czasem może okazać się on bardziej pomocny od Boskiego zapały, szczególnie jeśli da nam stałe źródło Znaku czy Osłony albo doładowania +1/+1. Boski zapał trzeba więc tutaj traktować jako dodatkowy as w rękawie, na wypadek utraty większości lub wszystkich Alchemików oraz opiekunów.

Zagrożenia

Niestety deck zawiera sporo drogich ww koszcie wystawienia kart, co za tym idzie ryzykujemy kiepską rękę na starcie. Jest on też kosztowny w "pyle" oraz mocno opierający się na podstawowej kombinacji alchemików. Jeśli nam nie podejdzie to wtedy Strażnik Grzywy zwyczajnie mało zyska w swej mocy. Talia też nie zawsze radzi sobie z klasycznym aggro, choć tutaj sporo zależy od początkowego rozdania.

Zalety:
* ogromna pula kart leczących postać
* sporo kart z ochroną
* kombinacja na "niezużywalnych" eliksirach
* spory dociąg
* karty niszczące stworzenia przeciwnika

Wady:
* powolna
* droga w złożeniu
* ryzyko dobrania na start bardzo drogiej ręki
* nie najlepsza przeciw aggro