3 lutego 2018

Comics Report #6: Dekalog, Krew Tchórzy

Dwa tytuły od Scream Comics, które nabyłem jakiś czas temu. "Krew Tchórzy" odkupiłem od kolegi już kilka miesięcy temu, ale nadal nie miałem czasu przeczytać tej serii. Po prostu w tym okresie miałem na stole za dużo materiałów nadesłanych przez wydawców. Oba tomy reprezentują pierwszy cykl, zatem pewnie kolejny pojawi się w tym roku. Tymczasem "Dekalog" nabyłem bezpośrednio u wydawcy. Sięgnąłem po niego dość ochoczo, po tym jak skończyłem czytać "Dżinn". Kryminał, z religią w tle, do tego cudownie wydany. Każdy z albumów zawiera dwa tomy, zatem jesteśmy już niemal w połowie serii. Dziś rzućmy okiem na to co sobą prezentują oba tytuły, a za niedługi czas zaprezentuję ich recenzje.

Krew Tchórzy

Anglia, połowa XVII wieku. Major Arthur J. Joyce Byron Pike, przydzielony do królewskiej policji konnej jako koronny śledczy, ma rozwikłać tajemniczą zagadkę straszliwie zmasakrowanych i poćwiartowanych ciał. Ślad wiedzie go do wydarzenia, które rozegrało się dwadzieścia lat wcześniej w Indiach Wschodnich, gdy doszło wtedy do rzezi jednej z wiosek, zamieszkanej przez anglików. Co zatem łączy te dwie, niby nie powiązane z sobą sprawy. Mamy tutaj do czynienia z klasycznym kryminałem, tyle że umiejscowionym w realiach płaszcza i szpady. Bardzo lubię takie mieszanki, dlatego zdecydowałem się zakupić na raz oba albumy, szczególnie gdy trafiła mi się możliwość zdobycia ich taniej.


Jeśli idzie o samo wydanie, to całość prezentuje się bardzo interesująco. Zarówno za scenariusz, jak rysunek i kolory odpowiada Jean-Yves Delitte. Zatem jest to seria stworzona przez jednego człowieka od początku do końca. Na dzień dzisiejszy całość liczy cztery tomy, natomiast pierwsze dwa składają się na pojedynczy cykl. Dotąd Scream Comics wydawał jeden tom na rok, dlatego liczę, że w tym wyda album trzeci. Z tego co udało mi się odnaleźć na sieci, to drugi tom doczekał się nawet alternatywnej okładki, w wydaniu ekskluzywnym. Ostatni tom ukazał się we Francji dopiero w maju 2017, zatem seria jest bardzo świeża.

Na co liczę:
* rasowy kryminał
* nawiązania historyczne

Czego się obawiam:
* brak lęków

Czy kupiłbym w ciemno:
Zrobiłbym to wcześniej, ale nie wiedziałem, czy pojawią się kolejne tomy na naszym rynku. Teraz mając zamknięty pierwszy cykl, sięgnąłem po niego bez wahania.

Komiksy nabyłem na Kup Pan Komiks

Cena: 44 zł
Gatunek: kryminał, płaszcz i szpada
Sugerowany wiek: 15+
Dotychczasowe recenzje: brak

Dekalog

Opus magnum Franka Giroud, z którym miałem styczność podczas lektury jego serii Mandryl. Czy też tych dwóch tomów, które u nas wydano. Scenarzysta zaprosił dziesięciu rysowników do tego projektu, a każdy miał narysować jedną z dziesięciu części serii. Każdy tom jest osobną opowieścią, przedstawiającą losy innych bohaterów. Łączy ich jedynie tajemniczy Dekalog, spis przykazań, które Bóg przekazał... Mahometowi. W każdym albumie od Scream Comics znajdują się dwa tomy. Jeśli idzie o wydanie, to jest świetne. Grube tomy, w obwolucie, a po jej zdjęciu klimatyczna okładka. Zielona, imitująca materiał, na którym są wytłoczone złote litery, składające się w tytuł. Coś cudownego. Niestety mój egzemplarz zarobił wadę fabryczną, wewnątrz okładki, ale da się ja przeżyć.


Jeśli idzie o rysunek, to przeglądając pierwsze dwa albumy, a co za tym idzie cztery tomy serii, to widać bardzo różne style, choć każdy ma w sobie coś co łączy go z innymi. Nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale jeśli się przyjrzymy, to da się zauważyć, że zawsze odrobina pomysłu z poprzedniego aktu, jest zawarta w kolejnym. Robi to piorunujące wrażenie. Całość zapowiada się też bardzo ciekawie od strony scenariusza, a sam pomysł wydaje się być po prostu genialny. Nie ukrywam, że przez to moje nadzieję związane z tą serią, są już na bardzo wysokim pułapie.

Na co liczę:
* mroczny thriller
* nawiązanie do kultury Islamu oraz religii chrześcijańskiej oraz hebrajskiej
* nawiązania do wydarzeń historycznych (każdy tom dzieje się w innych czasach)

Czego się obawiam:
* że ostatni tom serii mnie rozczaruje

Czy kupiłbym w ciemno:
Z opaską na oczach i pocałowaniem ręki.

Informacje od wydawcy, gdzie kupić ich komiksy

Cena: 99 zł
Gatunek: thriller
Sugerowany wiek: 16+
Dotychczasowe recenzje: brak

Strona wydawnictwa Scream Comics
Scream Comics na Facebook