24 czerwca 2020

Kuźnia Pomysłów: Klątwa Żab - scenariusz kooperacyjny do Talisman: Magia i Miecz

Czas wrócić na stałe do pracy nad planszówkami po niemal dwóch latach milczenia. Zatem Kuźnia Pomysłów ponownie rusza z pełną parą w kotle, a pierwszym scenariuszem jest "Klątwa Żab" do gry Talisman: Magia i Miecz. jest to prosty scenariusz kooperacyjny, dedykowany z myślą o nowych graczach, którzy dopiero sięgają po Talismana. Choć weterani tego tytułu mogą też spróbować i być może ta prosta przygoda im się spodoba, jako przerywnik. Zapraszam zatem do zapoznania się ze szczegółami i krótkim omówieniem scenariusza oraz planów prac w Kuźni Pomysłów.


"Klątwa Żab" to scenariusz kooperacyjny, przeznaczony dla 1-4 graczy. Gramy na podstawowej planszy królestwa i możemy użyć maksymalnie trzech dodatków dodających nowe karty. Scenariusz nie uwzględnia jednak nowych lokacji planszy. Celem gry jest zapieczętowanie Tajemnych wrót prowadzący do wewnętrznych krain, a tym samym powstrzymanie plagi i tajemniczych Żabich Jeźdźców. Są oni ropuszym wcieleniem Jeźdźców Apokalipsy, zatem walka z nimi to łatwych nie należy. Szczególnie ze Śmiercią, bo ta potrafi zakończyć grę przedwcześnie.

Aby zapieczętować wrota, musimy najpierw zdobyć pieczęcie (karty talizmanów), a w tym celu należy pokonać ich strażników, którzy znajdują się w środkowych krainach. Gdy już mamy pieczęć musimy udać się do Tajemnych wrót i tam odprawić rytuał albo wyzwać do walki Żabiego Jeźdźca. Ci mogą jednak pojawić się wcześniej w królestwie za sprawą klątwy zamieniającej gracza w ropuchę. 

Tak pokrótce wygląda ten prosty scenariusz. Kiedy pojawi się kolejny dedykowany do Talismana? Ciężko powiedzieć. Nie posiadam własnego egzemplarza gry, a jedynie pożyczony i to w dość zużytym stanie z raptem jednym dodatkiem. Wolałbym konstruować scenariusze gdy już zakupię swój egzemplarz z kilkoma dodatkami, aby mieć większe pole manewru. W tym celu jest aktywne wsparcie na Patronite, gdzie w celach podałem jakie gry już posiadam w Kuźni, a na jakie zbieram pieniądze. Oczywiście lista jest otwarta i w przyszłości pewnie rozwinę ją o nowe tytuły. 

Patroni w zamian za wsparcie będą mieli dostęp do wczesnych wersji moich projektów, które będą w fazie testów oraz redakcji. 

Plik PDF z "Klątwą Żab" znajdziecie TUTAJ na moim profilu na serwisie Chomikuj.pl. Waży on zaledwie 443 KB, więc można go pobrać bez konieczności posiadania konta na serwisie. Zachęcam jednak, aby to uczynić, bo rejestracja darmowa, a moje większe projekty będą już sporo ważyć.

Scenariusz umieściłem też na BGG i znajdziecie go TUTAJ.

W chwili obecnej pracuję nad "Łzami Zapomnianych" 1.01 Ultimate. Jest to poprawiona wersja kampanii "Łzy Zapomnianych" którą napisałem do gry Mage Knight w latach 2013-2014. Nowa wersja będzie miała sporo poprawek stylistycznych, merytorycznych oraz, co najważniejsze, będzie dostosowana do wersji Ultimate. Innymi słowy różnic będzie sporo względem wersji 1.0, która stale jest dostępna na Chomiku. Nowa wersja dla Patronów zostanie udostępniona w połowie lub z końcem lipca, w zależności ile czasu zajmie mi przeredagowanie konkretnych elementów kampanii. Potem trafi ona w ręce mojej żony Marty, zajmującej się redakcją, korektą i formatowaniem tekstu. 

O istniejących i opracowywanych projektach w Kuźni Pomysłów, więcej informacji zajdziecie TUTAJ.

Zapraszam zatem do pobierania "Klątwy Żab" i udanej zabawy :)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza