Czas wrócić na stałe do pracy nad planszówkami po niemal dwóch latach milczenia. Zatem Kuźnia Pomysłów ponownie rusza z pełną parą w kotle, a pierwszym scenariuszem jest "Klątwa Żab" do gry Talisman: Magia i Miecz. jest to prosty scenariusz kooperacyjny, dedykowany z myślą o nowych graczach, którzy dopiero sięgają po Talismana. Choć weterani tego tytułu mogą też spróbować i być może ta prosta przygoda im się spodoba, jako przerywnik. Zapraszam zatem do zapoznania się ze szczegółami i krótkim omówieniem scenariusza oraz planów prac w Kuźni Pomysłów.
"Klątwa Żab" to scenariusz kooperacyjny, przeznaczony dla 1-4 graczy. Gramy na podstawowej planszy królestwa i możemy użyć maksymalnie trzech dodatków dodających nowe karty. Scenariusz nie uwzględnia jednak nowych lokacji planszy. Celem gry jest zapieczętowanie Tajemnych wrót prowadzący do wewnętrznych krain, a tym samym powstrzymanie plagi i tajemniczych Żabich Jeźdźców. Są oni ropuszym wcieleniem Jeźdźców Apokalipsy, zatem walka z nimi to łatwych nie należy. Szczególnie ze Śmiercią, bo ta potrafi zakończyć grę przedwcześnie.
Aby zapieczętować wrota, musimy najpierw zdobyć pieczęcie (karty talizmanów), a w tym celu należy pokonać ich strażników, którzy znajdują się w środkowych krainach. Gdy już mamy pieczęć musimy udać się do Tajemnych wrót i tam odprawić rytuał albo wyzwać do walki Żabiego Jeźdźca. Ci mogą jednak pojawić się wcześniej w królestwie za sprawą klątwy zamieniającej gracza w ropuchę.
Tak pokrótce wygląda ten prosty scenariusz. Kiedy pojawi się kolejny dedykowany do Talismana? Ciężko powiedzieć. Nie posiadam własnego egzemplarza gry, a jedynie pożyczony i to w dość zużytym stanie z raptem jednym dodatkiem. Wolałbym konstruować scenariusze gdy już zakupię swój egzemplarz z kilkoma dodatkami, aby mieć większe pole manewru. W tym celu możecie wesprzeć mnie jednorazowo wirtualną kawą. Pieniądze z takich napiwków, czy też raczej nakawków przeznaczę na zakup materiałów potrzebnych do tworzenia scenariuszy :)
Plik PDF z "Klątwą Żab" znajdziecie TUTAJ na moim profilu na serwisie Chomikuj.pl. Waży on zaledwie 22,1 MB i jest dostosowany do wersji do druku w szacie graficznej z gry. Tutaj wielkie podziękowania dla serwisu Portal Gier Planszowych, który pomógł ogarnąć szatę graficzną scenariusza.
Scenariusz umieściłem też na BGG i znajdziecie go TUTAJ.
Zapraszam zatem do pobierania "Klątwy Żab" i udanej zabawy :)
Aby zapieczętować wrota, musimy najpierw zdobyć pieczęcie (karty talizmanów), a w tym celu należy pokonać ich strażników, którzy znajdują się w środkowych krainach. Gdy już mamy pieczęć musimy udać się do Tajemnych wrót i tam odprawić rytuał albo wyzwać do walki Żabiego Jeźdźca. Ci mogą jednak pojawić się wcześniej w królestwie za sprawą klątwy zamieniającej gracza w ropuchę.
Tak pokrótce wygląda ten prosty scenariusz. Kiedy pojawi się kolejny dedykowany do Talismana? Ciężko powiedzieć. Nie posiadam własnego egzemplarza gry, a jedynie pożyczony i to w dość zużytym stanie z raptem jednym dodatkiem. Wolałbym konstruować scenariusze gdy już zakupię swój egzemplarz z kilkoma dodatkami, aby mieć większe pole manewru. W tym celu możecie wesprzeć mnie jednorazowo wirtualną kawą. Pieniądze z takich napiwków, czy też raczej nakawków przeznaczę na zakup materiałów potrzebnych do tworzenia scenariuszy :)
Plik PDF z "Klątwą Żab" znajdziecie TUTAJ na moim profilu na serwisie Chomikuj.pl. Waży on zaledwie 22,1 MB i jest dostosowany do wersji do druku w szacie graficznej z gry. Tutaj wielkie podziękowania dla serwisu Portal Gier Planszowych, który pomógł ogarnąć szatę graficzną scenariusza.
Scenariusz umieściłem też na BGG i znajdziecie go TUTAJ.
Zapraszam zatem do pobierania "Klątwy Żab" i udanej zabawy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz