24 czerwca 2020

Minecraft: Opowieści ze Świata Podstawowego

Nie jestem graczem Minecrafta, ale wiem, co tam w trawie piszczy. Mniej więcej. Kilkoro znajomych namawiało mnie też do sięgnięcia po komiksy z tego uniwersum, ale długo od tego stroniłem. W końcu dałem się namówić i przeczytałem Opowieści ze Świata Podstawowego. Musze przyznać, ze całość pozytywnie mnie zaskoczyła, bo spodziewałem się tandetnych historyjek, a dostałem całkiem ciekawy zbiór opowiadań.

W komiksie znajdziemy 6 opowiadań, dotyczących różnych zagadnień ze świata społeczności graczy Minecrafta oraz samej gry. Zaskoczył mnie poziom scenariusza w każdej z historii. Np. napiętnowanie grieferingu (celowego niszczenia przez gracza pracy innego gracza), pokazanie, że społeczność gry nie jest toksyczna i potrafi pomagać innym tak samo w grze, jak i realnym życiu i tak dalej. To są naprawdę bardzo wartościowe treści, szczególnie dla osób młodszych.

Do tego dochodzą czysto humorystyczne wstawki, nieraz nawiązujące do mechanik ze świata gry. Są one jednak tak napisane, ze nawet osoba nie znająca Minecrafta szybko połapie się o co chodzi. Od strony graficznej całość też jest naprawdę dobra, więc komiks wypada znacznie lepiej niż się spodziewałem. Być może zacznę śledzić tą serię, choć po samą grę nie sięgnę. Nie mój target :) Z drugiej strony dla fanów gry ten komiks to bardzo ciekawa rozrywka, a do tego udana reklama ich ukochanego uniwersum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz