21 września 2017

Amatorskie talie #25: Zbrojmistrz

Od dłuższego czasu zbierałem się do zrobienia jakiejś talii na broni, z wykorzystaniem Mistrza broni. Chciałem jednak przy tym pominąć kolor czerwony i zrobić coś bardziej mononiebieskiego. Na ratunek przyszło kilka decków jakie spotkałem u znanych Yuotuberów oraz to przeciwko czemu przyszło mi walczyć na arenach dowolnych. Co prawda nie miałem wielu kart legendarnych, które użyto w tamtejszych taliach, ale ostatecznie udało mi się samemu coś na to zaradzić. W ten sposób zrodził się Zbrojmistrz. Nie za droga w złożeniu, dość skuteczna i ciekawa talia oparta na mechanice OTK. Co prawda czasem potrafi być trochę ryzykowna, ale przy rozsądnym prowadzeniu rozgrywki można tutaj stworzyć naprawdę tytaniczne combo, a wszystko za sprawą Maski smoczego kapłana i wspomnianego mistrza broni. Zapraszam zatem do zapoznania się z tym dość specyficznym deckiem, który ma w rezerwie parę innych asów.

Budowa talii

Podstawą decku jest stworzenie dwóch bardzo silnych jednostek, które jednym ciosem są wstanie zadać od 20 do 30 punktów obrażeń. Mam tu na myśli głównie Mistrza broni, który po wystawieniu na pole bitwy wyciąga z cmentarzyska dwie najdroższe karty przedmiotów i na siebie nakłada oraz Ogrodnika mieczy, dostający duplikaty każdego przedmiotu dołączonego do naszych jednostek. Jest to czasochłonny proces, ale potrafi okazać się morderczy dla naszego przeciwnika. Całość bardzo solidnie wspomaga Mistrz płatnerski, który z początkiem każdej naszej tury daje +1/+1 wszystkim przedmiotom w naszej talii. To sprawia, że siła ognia wspomnianych wcześniej jednostek potrafi być przeogromna. Całość wygląda następująco:

STWORZENIA (27)
* 3x Mag z Twierdzy Wichrów
* 2x Pałacowy spiskowiec
* 3x Skrzecząca harpia
* 3x Twórczyni znaków
* 3x Zdolny kowal
* 2x Mag z Daggerfall
* 3x Mistrz płatnerski
* 3x Ogrodnik mieczy
* 3x Mistrz broni
* 2x Kościany smok

AKCJE (11)
* 3x Ognisty pocisk
* 3x Mroczne odrodzenie
* 2x Wydarcie Duszy
* 3x Błyskawica

PRZEDMIOTY (12)
* 3x Buława obciążenia
* 3x Księga przemian
* 3x Szklany hełm naprawy
* 3x Maska smoczego kapłana

Sumaryczny koszt talii w kryształach: 10 100
Spis talii na Deck Builder

Jak grać

Naszym zadaniem jest, jak wspomniałem wcześniej, zbudowanie jednej lub dwóch jednostek zadającej ogromne obrażenia. Oprócz podanej na wstępie kombinacji mamy tutaj pewne zabezpieczenie w postaci Wydarcia Duszy i Kościanego smoka. Ich zadaniem jest wyciągniecie kluczowych dla nas jednostek w dwóch celach. Po pierwsze aby wzmocnić Ogrodnika mieczy, wyciągając z cmentarza Mistrza broni lub aby wzmocnić jednostki w cmentarzysku wyciągając Kościanego smoka. Jest to swoista forma wsparcia, która ma za zadanie być czymś w rodzaju awaryjnej furtki, przydatnej podczas pojedynków z taliami opartymi na likwidacji lub niszczeniu celów. Cały psikus polega na zagraniu Maski na Mistrzu broni, gdy na stole leży choć jeden Ogrodnik mieczy. Wtedy Mistrz użyje swej zdolności dwukrotnie, co bardzo wzmocni jego i Ogrodnika. W ten sposób możemy uzbierać naprawdę bardzo silne stwory, które dostaną Znak od Twórczyni znaków. Jako ostatni as w rękawie jest Błyskawica oraz Mroczne odrodzenie, które w umiejętnych rękach potrafi siać spustoszenie.

Zagrożenia

Najgorszym jest wyciszenie oraz dobicie. Oba potrafią po prostu pogrzebać nasz plan żywcem i spowolnić nas w ataku. Słabo wypada też walka z masą murów, które drastycznie spowolnią nasz atak, choć to zazwyczaj da się obejść.

Zalety:
* niezgorsze leczenie
* unieruchomienie wrogich jednostek
* generowanie masy przedmiotów
* szybkie wzmacnianie przedmiotów
* stworzenie kilku jednostek OTK na raz
* pociski i Znak

Wady:
* podatny na wyciszenie i dobicie
* niski dociąg dodatkowych kart