22 grudnia 2021

Trzy po Trzy (Granna)

Czas na kolejną grę, która bawi się mechaniką memory, mieszając w niej co nieco. I co ważniejsze - robi to dobrze. Może nie jakoś oszałamiająco, ale mimo wszystko na tyle solidnie, że potrafi wyróżnić się pozytywnie na rynku. Co ciekawe w pudełku znajdziemy tez karty do klasycznej rozgrywki w memory, co niewątpliwie jest miłym dodatkiem. Jednak kwintesencją zabawy okazuje się zbieranie nie pary kart, a zestawu trzech, muszących spełnić odpowiednie warunki. Sztucka polega na tym, ze to gracze dokładają karty na stół.

Tak. To ciekawa zmiana. Otóż na stole mamy co prawda zestaw 9 kart, tworzących kwadrat 3x3, jednak jest to jedynie fundament. Każda karta zawiera unikalnego stworka, na stałe przypisując mu ustawienie w ułożonej w ten sposób "planszy". Oczywiście za każdym razem możemy ustawić startowe stworki w sposób losowy. W międzyczasie z talii głównej każdy gracz dobiera trzy karty na rękę, natomiast w dogodnym miejscu kładziemy żetony punktacji. Wygra ten kto zdobędzie przynajmniej 5 takich żetonów, co nie jest wcale takie proste.



Otóż każda karta posiada stworka, przypisanego do do kart startowych, oraz jedno z kilku rodzajów tła i wzorów. Mamy trzy kolory teł - zielony, pomarańczowy i niebieski - tudzież trzy rodzaje wzorów - kropki, promienie oraz trójkąty. Gracz w swej rundzie musi wystawić z ręki jedną kartę stwora na stół, przypisując ją do karty startowej. Aby zdobyć punkt potrzebuje posiadać zestaw trzech kart w linii prostej (pionowo, poziomo lub po skosie) spełniających szereg warunków:
WARIANT PODSTAWOWY
* karty muszą mieć ten sam kolor
* karty muszą mieć ten sam wzór
WARIANT ZAAWANSOWANY (zalecany)
* karty muszą mieć ten sam kolor i wzór
* karty muszą mieć inny wzór i kolor
* karty muszą mieć ten sam kolor, ale każda inny wzór
* karty muszą mieć ten sam wzór, ale każda inny kolor



Wydaje się proste, ale wcale takie nie jest. No chyba że gramy w wariancie podstawowym, jednak on jest skonstruowany pod małe dzieci. Wersja pełna to naprawdę główkowanie. Oczywiście losowość w dociąganiu nowych kart na rękę potrafi czasem dać w kość, ale jednocześnie nie wiemy co wystawią nasi przeciwnicy, zatem sytuacja na planszy dynamicznie się zmienia. W takim wypadku coś, co z pozoru było nam zbędne może nagle przynieść punkty. Dlatego stale być czujnym oraz obserwować pole gry.

Tytuł polecam nie tylko dzieciom, ale także dorosłym lubiącym kombinować. Nie jest to może coś wyszukanego, ale potrafi przynieść sporo frajdy. Szczególnie jeśli gramy w gronie osób potrafiących dobrze kombinować i blefować.

NA PLUS
+ daje sporo frajdy
+ błyskawiczna w nauce
+ naprawdę ciekawy wariant zaawansowany
+ ładne grafiki
+ klasyczne memory w bonusie
+ nie zajmuje dużo miejsca na stole

NA MINUS
- cena sugerowana zdecydowanie za wysoka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz