30 stycznia 2022

Comics Report #83: Styczniowe nowości Egmontu

Dawno nie robiłem prezentacji paczki komiksów, czyli swoistego unboxingu. Muszę wrócić do tego cyklu, choć sięgam już po mniej tytułów, gdyż sporo czasu pożera mi pisanie własnych książek. Tak czy inaczej czas rzucić okiem na garść nowości od wydawnictwa Egmont, które wydali w styczniu. Część serii jest dla mnie nowa i sięgnąłem po nie trochę w ciemno, inne znam bardzo dobrze i kocham miłością niezmienną. Zobaczmy zatem co tam w trawie piszczy, ile kosztuje oraz jak się prezentuje.

W cieniu drzew



Seria maleńkich komiksów skierowanych do najmłodszego odbiorcy, który dopiero uczy się czytać. Tak naprawdę bliżej jej do obrazkowych nowel, bowiem samego tekstu jest tu niewiele, za to treści od groma. W pierwszym tomie głównym bohaterem był stary zrzędliwy borsuk, w drugim nieśmiały lis, a tym razem na scenie pojawia się puchacz, który nie przepada za hałasem. Jest to dość trudne, gdyż mieszka koło stawu, w którym bawią się dzieciaki. Co z tego wyniknie, gdy w grze pojawi się piłka? Zobaczymy :)

WIEK: 5+
DLA KOGO: dla każdego fana animacji Disneya
CENA: 24,99 zł

Bartłomiej i Karmelek



Drugi tom rodzącej się serii dla najmłodszych, również wchodzący w skład cyklu Mój pierwszy komiks. Ojciec i syn przeżywają przeróżne, naprawdę fantazyjne przygody, a cała opowieść jest zwieńczona morałem. Solidna rzecz dla najmłodszych, przy czym komiks ma już znacznie więcej tekstu niż w pozycji wymienionej wcześniej.

WIEK: 5+
DLA KOGO: seria zrobiona z myślą o najmłodszych i w zasadzie tylko dla nich
CENA: 24,99 zł

Garfield: Tłusty koci trójpak



Cóż, Garfield się nie zmienia. Jest głodny, nie lubi pająków, wredny dla swego właściciela, a raczej niewolnika, oraz wszelkiej maści psów. To już 11 album zbiorczy i szczerze powiedziawszy ta seria nadal mi się nie nudzi. Obejmuje on paski z lat 1996-1997, jak zwykle ułożone w kolejności chronologicznej względem ich powstawania. Po przekartkowaniu albumu natrafiłem na bardzo dużo historyjek z udziałem biednego pająka, który nieraz ściera się z gazetę rudego kocura. Cóż, chłop nie ma łatwego życia.

WIEK: nie gra roli
DLA KOGO: dla głodnego
CENA: 89,99 zł

Daphne Byrne



Jest to kolejny komiks spod szyldu Hill House Comics, czyli serii zaprojektowanej i sterowanej przez Joego Hilla, tworzącego między innymi dla DC Comics. A konkretniej DC Black Label, czyli komiksów skierowanych do pełnoletniego czytelnika. I tym jest Daphne Bryne, czyli horrorem z kategorią 18+. Mrocznym, brutalnym, krwawym i osadzonym w Nowym Jorku pod koniec XIX wieku. A konkretniej w drugiej połowie lat 80-tych. Tytułowa bohaterka ma 14 lat i stara się uwolnić matkę spod władzy szarlatanów, którzy oferują wdowie szemrane kontrakty. W dziewczynie zaczyna budzić się dziwna moc oraz nawiedza ja tajemnicza postać. Co z tego wyniknie? Obstawiam, że dla wielu postaci nic dobrego.

WIEK: 18+
DLA KOGO: miłośników klasycznych horrorów z duchami i okultyzmem
CENA: 69,99 zł

Pamiętniki Wisienki i Walentyna



Jest to kontynuacja serii o nastoletniej Wisience, która bawiąc się w detektywa poznawała dotąd powoli własną przeszłość oraz historie ludzi z nią związanych. Wszystko zakończyło się w poprzednim tomie, a teraz rozpoczęła nową opowieść, związaną z przyrodnim bratem Walentynem. Zapowiada się to ciekawie, ale w komiksie nie znalazłem żadnych informacji o kontynuacji serii. Zatem nie wiem czy jest to ostatni tom czy też może kolejne jeszcze nie powstały. Samo wydanie ma też mniejszy format względem tego co było wcześniej. Również zastanawiam się czy jest to celowe działanie. Cóż, lektura pewnie rozwieje wszelkie wątpliwości.

WIEK: 12+
DLA KOGO: głównie dla dziewcząt, ale chłopcy, a zwłaszcza rodzice nastolatków, też mogą wyciągnąć z tej serii wiele wartościowych treści.
CENA: 39,99 zł

Sami



To dla mnie zupełnie nowa seria, która dopiero weszła na polski rynek. Przedstawia losy piątki dzieciaków, które nie mają najlepszych relacji z dorosłymi oraz rówieśnikami. Pewnego razu w mieście gdzie żyją znikają niemal wszyscy ludzie. A co ważniejsze - wszyscy dorośli. Komiks z jednej strony jest adresowany do młodszego odbiorcy, ale zdaje się poruszać sporo poważnych i trudnych tematów. Do tego nie stroni od elementów post-apo oraz przemocy. Nie ukrywam, że jestem go strasznie ciekaw jak i całej serii.

WIEK: teoretycznie 10+, ale zdaje się 12+
DLA KOGO: fanów post-apo i młodzieżówek
CENA: 29,99 zł

Jajko i Smerf



Swego czasu miałem stare wydanie, bodaj pierwsze, tego komiksu. Chyba nawet o nim pisałem na łamach tego bloga. Teraz chętnie sobie odświeżę zawarte w nim przygody i zrobię rewizję. Ogólnie uwielbiam historyjki o tych niebieskich, pomysłowych skrzatach i chętnie sięgam po albumy, których nie czytałem. Lubie też bardzo dwie inne serie, czyli Smerfy i wioska dziewczyn oraz Smerfy i świat emocji. Każda z nich jest wartościowa na swój sposób.

WIEK: 6+
DLA KOGO: dla każdego miłośnika wioski Smerfów
CENA: 24,99 zł

Czwórka z Baker Street



Gdy zaczynałem przygodę z tą serią, nie przypuszczałem, ze tak mocno mnie wciągnie. To już 9 tom i szykuje się kolejna niebezpieczna oraz brutalna intryga na ulicach XIX wiecznego Londynu. Tym razem w oku całej zawieruchy znajduje się Polly Perkins, córka właściciela oberży, gdzie mieszka nasza tytułowa Czwórka z Baker Street. Kobieta popada w konflikt z człowiekiem z swej przeszłości. Treserem Kanarków. Brutalem bez serca wykorzystującym młode śpiewaczki. Treser nie wie, że atakując Polly staje do walki z ludźmi pracującymi dla Sherlocka Holmesa i doświadczonymi w starciu z samym profesorem Moriartym.

WIEK: 14+
DLA KOGO: fanów historii, mocnych kryminałów i Sherlocka Holmesa
CENA: 34,99 zł

Giganci



Kolejna nowość, z którą mam do czynienia. jeśli spojrzymy na tył okładki natrafimy na szóstkę nastoletnich bohaterów z różnych zakątków świata. Jest jednak pewien istotny element - tylko jedna z postaci posiada kolory, reszta natomiast jest wyciemniona. Otóż wyróżnionej osobie poświęcony jest pierwszy tom serii, zatem łatwo wywnioskować, że kolejne tomy będą przedstawiać losy następnych bohaterek i bohaterów oraz przypisanych im tytułowych gigantów. Strażników natury. Trochę przypomina mi to serial animowany o Kapitanie Planecie, ale tutaj zapowiada się to o niebo lepiej. Szczególnie, że główny antagonista pragnie odnaleźć klucz do nieśmiertelności.

WIEK: 10+
DLA KOGO: fanów komiksów przygodowych z nutą mitologii
CENA: 29,99 zł

Mali Bogowie



To już trzeci tom humorystycznej serii o greckich bóstwach, które próbują zasłynąć w historii świata. Postacią przewodnia jest młody minotaur imieniem Taurusek. Chłopak ma talent do pakowania się w kłopoty, podpadania Zeusowi i innym dorosłym bóstwom. Jego kompani to młodzi przyszli herosi oraz bogowie i boginie. Tematem przewodnim tego tomu jest ciężki żywot bóstwa oraz zdawanie egzaminów do pełnienia tej roli.

WIEK: nie gra roli :)
DLA KOGO: fanów francuskich satyr
CENA: 29,99 zł

Lucky Luke



Arizona to komiks wydany pierwotnie w 1951 roku, wcześniej ukazywał się we fragmentach w jednym z francuskich czasopism. Teraz trafił do Polski i wielu może zdziwić jego dziwny rysunek. W kolejności chronologicznej to trzeci tom serii, zatem wiele elementów znanych dobrze z serialu animowanego oraz komiksów przy których pracował Goscinny, jeszcze nie istniało. Np. Jolly Jumper, koń głównego bohatera, nie rzuca komentarzy, brakuje psa Rintinkana (po polsku Bzik) oraz wielu łotrów, którzy dopiero zagoszczą na kartach tej serii.

WIEK: 10+
DLA KOGO: koneserów starych komiksów z połowy XX wieku
CENA: 29,99 zł

Siostry Niezapominajki



Drugi tom serii, z którą styczność miałem stosunkowo niedawno i bardzo przypadła mi do gustu. Są to w zasadzie komiksy obyczajowe, skierowane głównie do nastolatek. Sporo wartościowych treści, poruszanie trudnych, z perspektywy dziecka/nastolatka, tematów oraz wspaniała kreska. Naprawdę warto sięgnąć po tą serię, szczególnie jeśli jesteście fanami Pamiętników Wisienki czy Czaroliny.

WIEK: 12+
DLA KOGO: głównie dla nastolatek, ale też warto, aby przeczytali to ich rodzice
CENA: 39,99 zł

Armada (wydanie zbiorcze)



I na koniec tego zestawienia drugi album zbiorczy, dla mnie już legendarnej serii science fiction, zatytułowanej Armada. Wielokrotnie omawiałem ja na łamach mojego bloga i będę nadal to czynił, zachęcając do sięgnięcia po obecne wydanie. Prezentowany tutaj album zawiera tomy 5-8, obejmując wydarzenia, które bardzo mocno zmienią dotychczasowe postrzeganie struktur politycznych Armady przez główną bohaterkę - ludzką kobietę imieniem Navis. Jest ona jedyną przedstawicielką swej rasy w strukturach ogromnej, mobilnej kolonii złożonej z setek tysięcy statków. kosmicznych i próbuje poznać historię swego pochodzenia. Jest to jedna z najmiodniejszych space opera jakie czytałem i do których stale wracam.

WIEK: 10+
DLA KOGO: fanów klasycznej space opery
CENA: 99,99 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz