Pod koniec lipca tego roku zaprezentowałem talię "Ryk osłabienia", która bazowała na krzykach oraz kilku legendach, które swego czasu mi wypadły z boosterów. Dało się tym grać, ale do ideału było daleko. Ostatecznie trochę nad tym potem posiedziałem, dobrałem parę kart, których mi brakowało i po lekkich, aczkolwiek istotnych z punktu widzenia rozgrywki, zmianach powstałą wzmocniona wersja "Ryku osłabienia". Prezentują ją wam teraz, bo deckiem naprawdę dobrze się gra. Jak przystało na ram scouta jest to talia przeznaczona dla cierpliwych, niemniej bardzo prosta w nauczeniu się i opanowaniu. Ma też sporo odpowiedzi na różne wrogie zagrywki oraz troszkę kart z Proroctwem. Jest zatem nie najgorzej i jak ktoś dysponuje czasem to może na tym decku zajść dość wysoko w klasycznym rankingu. W praktyce da radę wbić legendę, choć wymaga to sporej dozy wytrwałości.
Budowa talii
Deck jest bardzo podobny do tego co prezentowałem w lipcu, zatem opiera się na tworzeniu kart krzyków. Do tego służyć nam będzie kilka smoków, czyli Paarthurnax i Dova Głosu. To co jednak uległo zmianie to zwiększenie wyciągania naszych kart z cmentarzyska. Doszły bowiem trzy sztuki Kościanego Smoka co w połączeniu z Wydarciem Duszy pozwala nam stworzyć mocną kombinację na stałym recyklingu jednostek. Dodatkowo mamy ciągle w zapasie osłabienie parametrów stworzeń przeciwnika i całkiem sporą obronę. Doszła też Karczmarka Delphine, która świetnie łączy się z natłokiem krzyków i smoków w naszym decku. Finalnie nowa, ulepszona wersja talii wygląda następująco:
STWORZENIA (44)
* 3x Ściana słów
* 1x Ungolim, Słuchacz
* 3x Rekrut Gildii Wojowników
* 3x Rekrut Gildii Złodziei
* 1x Karczmarka Delphine
* 2x Leśny obserwator
* 3x Mentorka straży
* 3x Pasterz drzew
* 3x Świątynny chowaniec
* 1x Lucien Lachance
* 2x Mentor Siwobrodych
* 3x Mag Histów z Ciernia
* 3x Smok z Grotu
* 2x Chaurus Rozpruwacz
* 3x Dova Głosu
* 3x Baronowa Zaćmienia
* 3x Kościany smok
* 1x czerwony Braman
* 1x Phaarthurnax
AKCJE (6)
* 3x Wysysanie witalności
* 3x Wydarcie Duszy
Koszt talii w kryształach: 13 950
Spis talii na Deck Builder
Jak grać
Podobnie jak w przypadku poprzedniego decku naszym celem jest z początku obrona połączona z delikatnym nękaniem przeciwnika. Do tego służą wszelkie osłabienia oraz karty z Ochroną. Te spokojnie możemy poświęcić, bo potem za pomocą Kościanego smoka i Wydarcia Duszy wyjmiemy je sobie z cmentarzyska o wiele bardziej wzmocnione. Tutaj warto zwrócić uwagę, że Karczmarka po zagraniu krzyku czy smoka zmienia się w postać 5/5 z odpornością na smoki (nie zadają jej obrażeń i nie wywołują szkodliwych efektów). Jeśli w takiej formie spadnie na cmentarz to za pomocą samego Wydarcia Duszy jesteśmy wstanie uzyskać jednostkę 10/10 za 3 many z odpornością na smoki i ich moce. Bardzo przydatny okazuje się Lucien, który tak naprawdę wzmacnia najczęściej Chaurusy oraz Smoka z Grotu. Gdy zabiją one cokolwiek z swej umiejętności osłabienia to i tak otrzymają +2/+2 za każdą wykończoną w ten sposób jednostkę. Ma to szczególne znaczenie przy Chaurusach, które normalnie zadają -1/-1 wrogom w wystawionym szeregu, ale Smok z grotu znacząco może wzmocnić ten efekt. Szczególnie jeśli wcześniej potraktujemy całość Wysysaniem witalności. Wzmocnienie krzyków to głównie rola Ściany słów, zaś Dova głosu potrafi dostarczyć nam dużo nowych kart tego typu. Ważna jest też Mentorka straży, bo za jej pomocą możemy dać słowo klucz Ochrona Dovie Głosu lub Baronowej Zaćmienia.
Zagrożenia
Nadal najgorszym jest deck oparty na wyciszeniu. Sporo naszych kart szybko zyskuje wzmocnienia, zatem wyciszenie ich może nam dotkliwie pomieszać szyki. W przypadku mocnej defensywy ze strony przeciwnika, raczej nie ma się co martwić, ale błyskawiczny atak w pierwszych rundach może nas zaboleć. Szczególnie jeśli trafimy drogą rękę na początek.
Zalety:
* ogromna siła ognia
* sporo kart osłabiających stworzenia przeciwnika
* silna ochrona
* spory dociąg
* wskrzeszanie jednsotek
* wzmacnianie jednostek
Wady:
* powolna
* ryzyko drogiej ręki na start
* słaba przeciw masowemu wyciszeniu
Budowa talii
Deck jest bardzo podobny do tego co prezentowałem w lipcu, zatem opiera się na tworzeniu kart krzyków. Do tego służyć nam będzie kilka smoków, czyli Paarthurnax i Dova Głosu. To co jednak uległo zmianie to zwiększenie wyciągania naszych kart z cmentarzyska. Doszły bowiem trzy sztuki Kościanego Smoka co w połączeniu z Wydarciem Duszy pozwala nam stworzyć mocną kombinację na stałym recyklingu jednostek. Dodatkowo mamy ciągle w zapasie osłabienie parametrów stworzeń przeciwnika i całkiem sporą obronę. Doszła też Karczmarka Delphine, która świetnie łączy się z natłokiem krzyków i smoków w naszym decku. Finalnie nowa, ulepszona wersja talii wygląda następująco:
STWORZENIA (44)
* 3x Ściana słów
* 1x Ungolim, Słuchacz
* 3x Rekrut Gildii Wojowników
* 3x Rekrut Gildii Złodziei
* 1x Karczmarka Delphine
* 2x Leśny obserwator
* 3x Mentorka straży
* 3x Pasterz drzew
* 3x Świątynny chowaniec
* 1x Lucien Lachance
* 2x Mentor Siwobrodych
* 3x Mag Histów z Ciernia
* 3x Smok z Grotu
* 2x Chaurus Rozpruwacz
* 3x Dova Głosu
* 3x Baronowa Zaćmienia
* 3x Kościany smok
* 1x czerwony Braman
* 1x Phaarthurnax
AKCJE (6)
* 3x Wysysanie witalności
* 3x Wydarcie Duszy
Koszt talii w kryształach: 13 950
Spis talii na Deck Builder
Jak grać
Podobnie jak w przypadku poprzedniego decku naszym celem jest z początku obrona połączona z delikatnym nękaniem przeciwnika. Do tego służą wszelkie osłabienia oraz karty z Ochroną. Te spokojnie możemy poświęcić, bo potem za pomocą Kościanego smoka i Wydarcia Duszy wyjmiemy je sobie z cmentarzyska o wiele bardziej wzmocnione. Tutaj warto zwrócić uwagę, że Karczmarka po zagraniu krzyku czy smoka zmienia się w postać 5/5 z odpornością na smoki (nie zadają jej obrażeń i nie wywołują szkodliwych efektów). Jeśli w takiej formie spadnie na cmentarz to za pomocą samego Wydarcia Duszy jesteśmy wstanie uzyskać jednostkę 10/10 za 3 many z odpornością na smoki i ich moce. Bardzo przydatny okazuje się Lucien, który tak naprawdę wzmacnia najczęściej Chaurusy oraz Smoka z Grotu. Gdy zabiją one cokolwiek z swej umiejętności osłabienia to i tak otrzymają +2/+2 za każdą wykończoną w ten sposób jednostkę. Ma to szczególne znaczenie przy Chaurusach, które normalnie zadają -1/-1 wrogom w wystawionym szeregu, ale Smok z grotu znacząco może wzmocnić ten efekt. Szczególnie jeśli wcześniej potraktujemy całość Wysysaniem witalności. Wzmocnienie krzyków to głównie rola Ściany słów, zaś Dova głosu potrafi dostarczyć nam dużo nowych kart tego typu. Ważna jest też Mentorka straży, bo za jej pomocą możemy dać słowo klucz Ochrona Dovie Głosu lub Baronowej Zaćmienia.
Zagrożenia
Nadal najgorszym jest deck oparty na wyciszeniu. Sporo naszych kart szybko zyskuje wzmocnienia, zatem wyciszenie ich może nam dotkliwie pomieszać szyki. W przypadku mocnej defensywy ze strony przeciwnika, raczej nie ma się co martwić, ale błyskawiczny atak w pierwszych rundach może nas zaboleć. Szczególnie jeśli trafimy drogą rękę na początek.
Zalety:
* ogromna siła ognia
* sporo kart osłabiających stworzenia przeciwnika
* silna ochrona
* spory dociąg
* wskrzeszanie jednsotek
* wzmacnianie jednostek
Wady:
* powolna
* ryzyko drogiej ręki na start
* słaba przeciw masowemu wyciszeniu