Od wejścia rozszerzenia Bohaterowie Skyrim, obecna meta w rozgrywkach ligowych uległa drastycznej zmianie na każdym polu. W tym również dla niedzielnych graczy. Wyzwania dzienne pozwalają nam zdobywać pakiety, połączenia konta na serwisie Twitch z naszym kontem na stronie Bethesdy, daje nam raz na dobę bonus za oglądanie materiałów poświęconych grze, zatem przemiał kart jest olbrzymi. Dziś zaprezentuję wam talię własnej konstrukcji, która wypłynęła z decku o nazwie Ryk Paarthurnaxa. Zamieniłem kolor czerwony na fioletowy, wywaliłem sporo kart i na ich miejsce wprowadziłem zupełnie nowe. Co ciekawe nie ma tutaj Alduina, choć zdawać by się mogło, że będzie niezbędny. Zamiast niego jest inny legendarny unikat, w praktyce sprawdzający się o wiele lepiej od wspomnianego smoka. Mowa o Cesarzu Tytusie Mede II i jego zdolności pozwalającej nam wygrać starcie.
Budowa talii
Podstawą jest długotrwałą obrona i powolne wykrwawianie przeciwnika osłabiając jego jednostki. Następnie przechodzimy do zmasowanego kontrataku, dobijając go kilkoma silnymi stworami. Jest to zatem deck dedykowany pod osoby mające sporą dozę cierpliwości i nie bojące się prowadzić dłuższej rozgrywki. Mamy tutaj sporo krzyków, osłabień i stworzeń zwiększających nasz poziom magii. Do tego nie mało smoków i kart pozwalających nam wyciągać jednostki z cmentarza. Dodatkowy dociąg kart też jest znaczny, zatem sytuacja, że nie będziemy mieli co zagrać raczej nie nastąpi.
Stworzenia (43)
* 3x Ściana słów
* 1x Ungolim, Słuchacz
* 3x Pradawny obserwator
* 3x Rekrut Gildii Wojowników
* 3x Rekrut Gildii Złodziei
* 2x Leśny obserwator
* 3x Mentorka straży
* 3x Pasterz Drzew
* 3x Świątynny chowaniec
* 1x Cesarz Titus Mede II
* 1x Lucien Lachance
* 3x Mentor Siwobrodych
* 2x Mag Histów z Ciernia
* 3x Smok z Grotu
* 2x Chaurus rozpruwacz
* 3x Dova Głosu
* 3x Baronowa Zaćmienia
* 1x Paarthurnax
Akcje (7)
* 3x Wyssanie witalności
* 3x Wydarcie duszy
* 1x Studnia hodowlana Chaurusów
Wartość talii w kryształach: 9350
Spis talii na deck builder
Jak grać
Podstawą jest długa obrona, którą mogą skrócić karty pokroju Maga Histów czy Pasterza Drzew dające nam punkty magii oraz Rekruta Gildii Złodziei oraz Baronowej Zaćmienia obniżające koszt wystawienia kart. Mamy jednak czym się bronić, gdyż stworów z ochroną nam tutaj nie zabraknie. Do tego Cesarz Tytus daje z końcem każdej tury ochronę i +1/+1 pierwszej jednostce na wierzchu naszej talii. Na dokładkę mamy Mentorkę straży również dającą ochronę, tyle że wybranej przez nas jednostce na naszej ręce. Kolejnym punktem w defensywie jest osłabianie przeciwników, a co za tym idzie wykańczanie ich. Tutaj całość opiera się mocno na Smoku z Grotu, który daje dodatkowe -1/-1 celowi na które nałoży się dowolne osłabienie współczynnika. W ten sposób można po prostu wybić całe pole z wrogich jednostek. Służą do tego krzyk Wyssanie witalności oraz Chaurus rozpruwacz. Na dokładkę jest Lucien dający naszym jednostkom +2/+2 gdy te zabiją wrogie stworzenie nawet jeśli użyją do tego zdolności osłabienia statystyk. Zatem Chaurus rozpruwacz i Smok z Grotu mogą dostać "doładowanie" już podczas wystawienia na pole bitwy. W razie śmierci kluczowej jednostki za pomocą Wydarcia duszy możemy ja wrócić sobie na rękę, zaś Ściana słów pozwala nam skutecznie wzmacniać nasze krzyki. Te również generują dwa smoki - Paarhurnax i Dova Głosu, zaś Mentor Siwobrodych wyciąga nam z talii karty krzyku na rękę. Wisienką na torcie jest Leśny obserwator dający nam 4 punkty życia za każdym razem gdy wystawimy smoka, a tych trochę mamy.
Zagrożenia
Chyba najgorszym zagrożeniem dla nas jest napór tanich jednostek połączony z zaklęciami niszczącymi pojedyncze cele. Wtedy może się okazać, że nie zdołamy powstrzymać masowego ataku nim wystawimy droższe stwory. Utrudnieniem może być też talia oparta na wyciszeniu, bo wtedy zwyczajnie ominie naszą obronę, zaś my nie damy rady na czas jej odbudować. Co prawda pomaga tutaj Wydarcie duszy, ale czasem zwyczajnie może być za wolne.
Zalety:
* sporo kart z ochroną
* dużo kart obniżających wartość statystyk wrogich jednostek
* możliwość wyciągania kart z cmentarza
* duży dociąg dodatkowych kart
* łatwy w nauce
* sporo kluczowych kart można zdobyć w talii "Ryk Paarthurnaxa" i przechodząc kampanię "Bractwa"
* w miarę tania w złożeniu, dla kogoś kto gra choć dwa razy w tygodniu
Wady:
* dużo drogich kart
* powoli się rozkręca
* kiepski start może całkowicie przekreślić nasze szanse na zwycięstwo
* dość niski próg leczenia bohatera (ale jakiś jest)
Budowa talii
Podstawą jest długotrwałą obrona i powolne wykrwawianie przeciwnika osłabiając jego jednostki. Następnie przechodzimy do zmasowanego kontrataku, dobijając go kilkoma silnymi stworami. Jest to zatem deck dedykowany pod osoby mające sporą dozę cierpliwości i nie bojące się prowadzić dłuższej rozgrywki. Mamy tutaj sporo krzyków, osłabień i stworzeń zwiększających nasz poziom magii. Do tego nie mało smoków i kart pozwalających nam wyciągać jednostki z cmentarza. Dodatkowy dociąg kart też jest znaczny, zatem sytuacja, że nie będziemy mieli co zagrać raczej nie nastąpi.
Stworzenia (43)
* 3x Ściana słów
* 1x Ungolim, Słuchacz
* 3x Pradawny obserwator
* 3x Rekrut Gildii Wojowników
* 3x Rekrut Gildii Złodziei
* 2x Leśny obserwator
* 3x Mentorka straży
* 3x Pasterz Drzew
* 3x Świątynny chowaniec
* 1x Cesarz Titus Mede II
* 1x Lucien Lachance
* 3x Mentor Siwobrodych
* 2x Mag Histów z Ciernia
* 3x Smok z Grotu
* 2x Chaurus rozpruwacz
* 3x Dova Głosu
* 3x Baronowa Zaćmienia
* 1x Paarthurnax
Akcje (7)
* 3x Wyssanie witalności
* 3x Wydarcie duszy
* 1x Studnia hodowlana Chaurusów
Wartość talii w kryształach: 9350
Spis talii na deck builder
Jak grać
Podstawą jest długa obrona, którą mogą skrócić karty pokroju Maga Histów czy Pasterza Drzew dające nam punkty magii oraz Rekruta Gildii Złodziei oraz Baronowej Zaćmienia obniżające koszt wystawienia kart. Mamy jednak czym się bronić, gdyż stworów z ochroną nam tutaj nie zabraknie. Do tego Cesarz Tytus daje z końcem każdej tury ochronę i +1/+1 pierwszej jednostce na wierzchu naszej talii. Na dokładkę mamy Mentorkę straży również dającą ochronę, tyle że wybranej przez nas jednostce na naszej ręce. Kolejnym punktem w defensywie jest osłabianie przeciwników, a co za tym idzie wykańczanie ich. Tutaj całość opiera się mocno na Smoku z Grotu, który daje dodatkowe -1/-1 celowi na które nałoży się dowolne osłabienie współczynnika. W ten sposób można po prostu wybić całe pole z wrogich jednostek. Służą do tego krzyk Wyssanie witalności oraz Chaurus rozpruwacz. Na dokładkę jest Lucien dający naszym jednostkom +2/+2 gdy te zabiją wrogie stworzenie nawet jeśli użyją do tego zdolności osłabienia statystyk. Zatem Chaurus rozpruwacz i Smok z Grotu mogą dostać "doładowanie" już podczas wystawienia na pole bitwy. W razie śmierci kluczowej jednostki za pomocą Wydarcia duszy możemy ja wrócić sobie na rękę, zaś Ściana słów pozwala nam skutecznie wzmacniać nasze krzyki. Te również generują dwa smoki - Paarhurnax i Dova Głosu, zaś Mentor Siwobrodych wyciąga nam z talii karty krzyku na rękę. Wisienką na torcie jest Leśny obserwator dający nam 4 punkty życia za każdym razem gdy wystawimy smoka, a tych trochę mamy.
Zagrożenia
Chyba najgorszym zagrożeniem dla nas jest napór tanich jednostek połączony z zaklęciami niszczącymi pojedyncze cele. Wtedy może się okazać, że nie zdołamy powstrzymać masowego ataku nim wystawimy droższe stwory. Utrudnieniem może być też talia oparta na wyciszeniu, bo wtedy zwyczajnie ominie naszą obronę, zaś my nie damy rady na czas jej odbudować. Co prawda pomaga tutaj Wydarcie duszy, ale czasem zwyczajnie może być za wolne.
Zalety:
* sporo kart z ochroną
* dużo kart obniżających wartość statystyk wrogich jednostek
* możliwość wyciągania kart z cmentarza
* duży dociąg dodatkowych kart
* łatwy w nauce
* sporo kluczowych kart można zdobyć w talii "Ryk Paarthurnaxa" i przechodząc kampanię "Bractwa"
* w miarę tania w złożeniu, dla kogoś kto gra choć dwa razy w tygodniu
Wady:
* dużo drogich kart
* powoli się rozkręca
* kiepski start może całkowicie przekreślić nasze szanse na zwycięstwo
* dość niski próg leczenia bohatera (ale jakiś jest)