Przez długi czas z wszystkich nowych talii dostępnych za złoto, Apokalipsa Alduina uchodziła za najsilniejszą. Faktycznie jest solidna, ale osobiście jej pierwotna forma niezbyt mi podeszła. Zresztą grając swoim ulubionym deckiem, zrobionym na krzykach i smokach, często udawało mi się Alduina pokonać. Ostatecznie po długim czasie, sporych zmianach i wrzuceniu naprawdę mocnej paczki drogich kart, deck sprostał moim oczekiwaniom. Nadal jest to talia powolna w rozgrywce, ma sporo drogich stworów i bazuje na smokach. Mimo to łatwiej się jej nauczyć, choć samo złożenie decku już do tanich nie należy. A jak się spisuje? Nieźle, o ile mowa o niższych rangach, zatem na rangi legendarne bym tego nie użył. Z drugiej strony jako fundeck spisuje się naprawdę dobrze.
Budowa talii
Podstawą są tutaj oczywiście smoki, które pełnią różne funkcje. Mają ochronę, zmniejszają atak przeciwnika, dają punkty magii i tak dalej. Oczywiście występuje tu Wielka Trojka, czyli Odahviing, Paarthurnax i rzecz jasna Alduin. Nim je jednak wystawimy, spokojnie możemy wygrać pojedynek za pomocą innych jednostek. Deck posiada też trochę kart niszczących i jeden przedmiot - Smoczą zbroję płytową. Mimo sporej siły ognia w późniejszym etapie rozgrywki, z początku jest on dość słaby, zatem gracz musi ograniczyć się do ostrej obrony. Pomaga w tym sporo tanich kart z ochroną, które jednocześnie mogą wpłynąć na nasze smoki, zmniejszając ich koszt. Całość wygląda następująco:
STWORZENIA (36)
* 3x Nocna przekąska
* 3x Pradawny obserwator
* 1x Karczmarka Delphine
* 3x Mentorka Straży
* 3x Pasterz drzew
* 1x Cesarz Titus Mede II
* 1x Lucien Lachance
* 3x Szacowny strażnik
* 3x Oddział Jastrzębia
* 3x Zagłada Iglicy Karth
* 3x Kościej starszej krwi
* 1x Nahagliiv
* 2x Żelaznołuski smok
* 3x Mantykora
* 1x Odahviing
* 1x Paarthurnax
* 1x Alduin
AKCJE (10)
* 3x Dekret Azury
* 2x Nocna obława
* 2x Pożarcie
* 3x Ostry oszczep
PRZEDMIOTY (2)
* 2x Smocza zbroja płytowa
WSPARCIE (2)
* 2x Obóz cesarski
Sumaryczna wartość talii w kryształach: 13250
Opis talii na deck builder
Jak grać
Po pierwsze trzeba przygotować się na długotrwałą obronę. Gdy tylko to możliwe, niszczymy przeciwnikowi jednostki, wystawiamy własne aby chroniły nam tyłek i skupiamy się na tym aby uzbierać kilka silnych kart smoków na ręce. Gdy zaczniemy je wystawiać, będziemy mogli zadać przeciwnikowi potężny cios dwoma-trzema stworami. W obronie przydatny okazuje się Obóz cesarskich, który nie tylko daje stały bonus +1/+0 naszym stworom z ochroną, ale wręcz też kartę za 0 many 1/2 z ochroną. Pozwala to przetrwać o rundę dłużej, a to już sporo. W finale rządzą oczywiście smoki z Alduinem na czele, który niszczy wszystko w momencie wystawienia. Z drugiej strony częściej używałem Odahviinga, zadającego 4 pkt obrażeń wszystkim wrogim stworom. W połączeniu z Lucienem, przy dobrym ustawieniu można go zamienić wtedy w kartę o parametrach 20/20.
Zagrożenia
Sporym są bardzo szybkie deki, szczególnie jeśli na starcie podejdzie nam bardzo droga ręka. Jednak poważnym zagrożeniem może okazać się talia nastawiona na truciznę i przemieszczanie, bo wtedy nie tylko będzie wstanie zlikwidować naszą osłonę, ale też ją wyminąć. Należy też mieć baczenie na to ile mamy kart na ręce, bo dodatkowy dociąg tutaj nie istnieje, podobnie jak leczenie.
Zalety:
* solidna ochrona
* sporo silnych stworów
* dużo kart niszczących, w tym wrogie karty wsparcia
* żywotne jednostki
* dodatkowe podniesienie poziomu magii
Wady:
* powolna
* brak dodatkowego dociągu kart
* brak leczenia
* dużo drogich stworzeń
Budowa talii
Podstawą są tutaj oczywiście smoki, które pełnią różne funkcje. Mają ochronę, zmniejszają atak przeciwnika, dają punkty magii i tak dalej. Oczywiście występuje tu Wielka Trojka, czyli Odahviing, Paarthurnax i rzecz jasna Alduin. Nim je jednak wystawimy, spokojnie możemy wygrać pojedynek za pomocą innych jednostek. Deck posiada też trochę kart niszczących i jeden przedmiot - Smoczą zbroję płytową. Mimo sporej siły ognia w późniejszym etapie rozgrywki, z początku jest on dość słaby, zatem gracz musi ograniczyć się do ostrej obrony. Pomaga w tym sporo tanich kart z ochroną, które jednocześnie mogą wpłynąć na nasze smoki, zmniejszając ich koszt. Całość wygląda następująco:
STWORZENIA (36)
* 3x Nocna przekąska
* 3x Pradawny obserwator
* 1x Karczmarka Delphine
* 3x Mentorka Straży
* 3x Pasterz drzew
* 1x Cesarz Titus Mede II
* 1x Lucien Lachance
* 3x Szacowny strażnik
* 3x Oddział Jastrzębia
* 3x Zagłada Iglicy Karth
* 3x Kościej starszej krwi
* 1x Nahagliiv
* 2x Żelaznołuski smok
* 3x Mantykora
* 1x Odahviing
* 1x Paarthurnax
* 1x Alduin
AKCJE (10)
* 3x Dekret Azury
* 2x Nocna obława
* 2x Pożarcie
* 3x Ostry oszczep
PRZEDMIOTY (2)
* 2x Smocza zbroja płytowa
WSPARCIE (2)
* 2x Obóz cesarski
Sumaryczna wartość talii w kryształach: 13250
Opis talii na deck builder
Jak grać
Po pierwsze trzeba przygotować się na długotrwałą obronę. Gdy tylko to możliwe, niszczymy przeciwnikowi jednostki, wystawiamy własne aby chroniły nam tyłek i skupiamy się na tym aby uzbierać kilka silnych kart smoków na ręce. Gdy zaczniemy je wystawiać, będziemy mogli zadać przeciwnikowi potężny cios dwoma-trzema stworami. W obronie przydatny okazuje się Obóz cesarskich, który nie tylko daje stały bonus +1/+0 naszym stworom z ochroną, ale wręcz też kartę za 0 many 1/2 z ochroną. Pozwala to przetrwać o rundę dłużej, a to już sporo. W finale rządzą oczywiście smoki z Alduinem na czele, który niszczy wszystko w momencie wystawienia. Z drugiej strony częściej używałem Odahviinga, zadającego 4 pkt obrażeń wszystkim wrogim stworom. W połączeniu z Lucienem, przy dobrym ustawieniu można go zamienić wtedy w kartę o parametrach 20/20.
Zagrożenia
Sporym są bardzo szybkie deki, szczególnie jeśli na starcie podejdzie nam bardzo droga ręka. Jednak poważnym zagrożeniem może okazać się talia nastawiona na truciznę i przemieszczanie, bo wtedy nie tylko będzie wstanie zlikwidować naszą osłonę, ale też ją wyminąć. Należy też mieć baczenie na to ile mamy kart na ręce, bo dodatkowy dociąg tutaj nie istnieje, podobnie jak leczenie.
Zalety:
* solidna ochrona
* sporo silnych stworów
* dużo kart niszczących, w tym wrogie karty wsparcia
* żywotne jednostki
* dodatkowe podniesienie poziomu magii
Wady:
* powolna
* brak dodatkowego dociągu kart
* brak leczenia
* dużo drogich stworzeń