19 lipca 2017

Amatorskie talie #15: Ryk Paarthurnaxa (zmodyfikowana)

Trzecią talią jaką zakupiłem za złoto z rozszerzenia Bohaterowie Skyrim, jest Ryk Paarturnaxa. Naprawdę silna zielono-czerwona talia oparta na rykach z domieszką smoków i trucizny. Oczywiście nie omieszkałem jej przebudować, poświęcając większość stworów z likwidacją na rzecz doboru kart, zmniejszania kosztu ich wystawienia i likwidacji rannych stworzeń przeciwnika. Wpakowałem też kilka żelaznych kart unikalnych z zielonego koloru i wyszło coś naprawdę ciekawego. Deck wymaga jednak większego obycia, gdyż ma mało stworzeń z ochroną i jest dość wolny. Z pewnością nie będą nim gustować osoby lubiące grać aggro czy bardzo szybkimi taliami. Choć może warto spróbować.

Budowa talii

Podstawą tego decku są krzyki będące kartami akcji. Współgrają one z wieloma kartami w naszej talii, wzmacniając ich statystyki, osłabiając jednostki przeciwnika aby potem można było je dobić czy wyrzucając mu je na rękę. Do tego część naszych kart wzmacnia efekt krzyków, wyciąga nam je z talii czy po prostu generuje na ręce. Mamy też upragnione smoki, w które najnowszy dodatek mocno obrodził. Tytułowym jest Paarthurnax dający nam trzy losowe karty krzyków i zmniejszając ich koszt do 0. Potrafi to nieźle namieszać na stole, choć wystawimy go późno. Jednak wtedy nasze krzyki są już wzmocnione, zatem siła tej karty mocno wzrasta. Sama talia, po moich przeróbkach prezentuje się następująco:

Stworzenia (36)
* 3x Ściana słów
* 1x Ungolim, słuchacz
* 3x Rekrut Gildii Wojowników
* 3x Rekrut Gildii Złodziei
* 3x Wiedźma z Błot
* 3x Młode Smocze Dziecię
* 3x Mentor Siwobrodych
* 2x Prządka Kości Ziemi
* 3x Liściokryj
* 3x Smok z Grotu
* 3x Dova Głosu
* 3x Baronowa Zaćmienia
* 1x Tazkad, lider stada
* 1x Paarthurnax
* 1x Odahviing

Akcje (13)
* 3x Szybki strzał
* 3x Wyssanie witalności
* 2x Dobicie
* 2x Gambit łuczniczki
* 3x Nieugięta siła

Wsparcie (1)
* 1x Kamień Mundus

Sumaryczny koszt talii w kryształach: 11600
Spis talii na deck builder

Jak grać

Podstawą jest obrona i dociąg kart. Talia nie jest szybka, zatem przez długi czas będziemy się bronić na zasadzie likwidowania stworzeń przeciwnika, osłabiania ich i wystawiania stworów z ochroną. Tym sposobem staramy się osłabić rękę naszego oponenta, zmuszając go tym samym do defensywy. Wtedy przechodzimy do ataku, wystawiając drogie stwory, ale potrafiące zadać srogie obrażenia. Znajdziemy tu smoki generujące karty krzyków, smoki osłabiające wrogie jednostki i wzmacniające pasywnie ten efekt oraz elfy dobijające ranne stworzenia i dobierające nam karty. Dwoma asami w naszym rękawie są Tazkad, który ma szarżę oraz Odahviing zadający 4 punkty obrażeń w momencie wystawienia, wszystkim jednostkom przeciwnika. W rezerwie znajduje się Kamień Mundus dający losowe słowo kluczowe wystawianym przez nas stworzeniom. Jest przydatny choć nie niezbędny.

Zagrożenia

Dużym niebezpieczeństwem są dla nas talie oparte na błyskawicznym ataku. Możemy mieć problem je skutecznie spowolnić, choć da się tutaj wyjść nawet z kiepskiej sytuacji. Kolejną zmorą jest talia Alduina nastawiona na masową ochronę i generowanie słów kluczowych. Potrafi dać się nam mocno we znaki. Aby się przebić przez takie coś, należy bardzo roztropnie zagrywać karty dobijające ranne jednostki. Wtedy mamy szansę zrobić dostateczny wyłom w obronie przeciwnika aby się do niego dobrać.