Jest to opis lokacji w osadzie Lunes, która znajduje się w pierwszym scenariuszu kampanii "Łzy Zapomnianych". Można tutaj podjąć unikalne akcje lub wyszukać misję.
Przemierzając błotniste uliczki Lunes natrafiasz na osobliwy budynek, mieszczący się niedaleko rynku. Konstrukcja jest dość wysoka, jak na tego rodzaju przybytek, zza przyciemnionych okien migocze światło pochodni i świec, zaś nad drzwiami wisi wielki szyld z napisem "Rdzawa Suka". Nie zastanawiając się zbyt długo otwierasz frontowe drzwi i wkraczasz do głównej izby. Nagle otacza się zapach pieczonego mięsiwa, kwaśnego potu i palonego drewna. W tawernie nie ma zbyt wielu klientów, a większość z nich to ewidentnie typy spod ciemnej gwiazdy, które jednak nie zwracają na ciebie uwagi. Przynajmniej tak ci się wydaje. Za kontuarem baru krząta się ogromnej postury kobieta, którą z przodu okrywa gigantyczny biały fartuch, mogący robić za żagiel łodzi rybackiej. Jednak to co przykuwa twoją uwagę to nie jej postura, a ogromny kok, rudych włosów wieńczący czubek jej głowy. Nieopodal dostrzegasz też kominek a obok niego coś co przypomina tablicę ogłoszeń, na której widnieje kilka, niedbale przybitych gwoździami, kartek.
Podejdź do tablicy ogłoszeń.
Podejdź do baru.
Podejdź do kominka.
Usiądź przy jednym z pustych stołów.
TABLICA OGŁOSZEŃ
Podchodzisz raźnym krokiem do dużej, drewnianej tablicy, zawieszonej na kamiennej ścianie tawerny. Widzisz kilka ogłoszeń, które zdają się być już dawno nieaktualne oraz parę dodanych całkiem świeżo. Część z nich jest napisana poprawnym językiem, wskazującym że pisała je osoba nie tylko wykształcona, ale i z wyższych sfer, jednak dominują te sklecone naprędce, często napisane byle jak. Zaczynasz przeglądać wiszące na gwoździach skrawki papieru i odkrywasz, że sześć zleceń jest nadal aktualnych.
Kiedy za pierwszym razem w grze jakiś gracz przegląda tablicę ogłoszeń, należy wylosować sześć zadań, rzucając w tym celu K20. Jeśli wynik się powtórzy należy ponowić rzut. Wylosowane zadania należy spisać na ogólnie dostępnej karcie i odłożyć koło planszy. Gdy kolejny gracz przybędzie do tawerny i uda się do tablicy ogłoszeń, może wybrać tylko te z dostępnych, jakie wylosowano podczas pierwszego rzucania i nikt ich jeszcze nie wykonał. Zadanie uznaje się za wykonane gdy zostanie ukończone. Każdy może się podjąć na raz jednego zadania. Limit ten nie ma wpływu na zadania z innych miejsc.
Lista możliwych zadań
1. Szukam ochrony I
2. Szukam ochrony II
3. Szukam ochrony III
4. Staruszka prosi o pomoc
5. Kowal szuka surowców
6. Sklepikarz szuka psa
7. Orientalna kuchnia szuka pracownika
8. Trzeba posprzątać
9. Ogrodnik szuka pomocy
10. Kowal szuka pomocnika
11. Straż miejska I
12. Straż miejska II
13. Straż miejska III
14. Straż miejska IV
15. Dziwne zlecenie
16. Sierociniec zbiera datki
17. Szczurołap
18. Jubiler szuka surowców
19. Mag szuka surowców
20. Kościół szuka pomocnika
KOMINEK
Podchodzisz do ciepłego paleniska i ogrzewasz przy nim ręce. Czujesz jak ciepło przenika twe ciało, a zapach palonego drewna przywodzi miłe wspomnienia z czasów dzieciństwa. Siadasz koło jednego z stolików i wołasz barmankę.
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) zagraj w szachy z starym bardem
Posiliwszy się patrzysz przez chwilę na tańczące w kominku płomienie. Dociera do ciebie, że musisz w końcu ruszyć w dalszą drogę, choć bardzo ci się nie chce. Wstajesz i...
A) udajesz się do baru
B) udajesz się do tablicy ogłoszeń
C) wyjdź z tawerny i zakończ turę (jeśli wcześniej zjadłeś, wypiłeś i zagrałeś z starcem w szachy, to ulecz jedną kartę rany z ręki)
PUSTY STOLIK
Siadasz przy pustym stoliku i rozglądasz się wokoło. Nikt nie zwraca na ciebie uwagi. Jesteś jednym z wielu podróżnych, którzy odwiedzili te strony szukając sławy i bogactwa. Rozsiadasz się wygodnie w drewnianym krześle i wołasz służebną dziewkę:
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) sprowokuj bójkę
Bójka
Rzuć K6 i rozpatrz wynik:
* 1-2 przyłapano cię na próbie prowokacji, dotkliwie pobito i wyrzucono z tawerny. Dobierz kartę rany na rękę, twoja tura dobiega końca.
* 3-4 doszło do bójki, ale poza tym nie wydarzyło się nic godnego uwagi
* 5 bierzesz udział w bójce i starasz się okraść kogoś. Rzuć ponownie K6, jeśli wypadnie 4 lub więcej zyskujesz czerwony kryształ mocy
* 6 bierzesz udział w bójce i starasz się okraść kogoś. Rzuć ponownie K6, jeśli wypadnie 3 lub więcej zyskujesz dowolny podstawowy kryształ mocy
Jeśli wypadło 3 lub więcej po rozpatrzeniu rzutu podejmij akcję baru lub tablicy ogłoszeń.
BAR
Podchodzisz do brudnego, starego kontuaru i spoglądasz na olbrzymią kobietę krzątającą się po jego drugiej stronie. Gdy cię zauważa spogląda na ciebie z wysoka i rzuca zdawkowym głosem "Czego?"
A) Nie możesz oderwać oczu od jej dziwnej fryzury, przypominającej splot czerwonego, zardzewiałego metalu. (przejdź do 1)
B) Witam panią, czy dostanę tutaj coś do picia? (przejdź do 2)
C) zamów napitek - 1 punkt wpływu
D) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
E) "Słyszała może pani jakieś plotki" (przejdź do 3)
1.
Kobieta spostrzega na co się tak gapisz i pyta groźnym tonem "Zamawiasz coś czy po prostu przyszedłeś dostać wpierdol?"
A) Gapisz się dalej (zapłać ruch 3 aby uniknąć pojmania i przejść do 4, w innym wypadku zostajesz dotkliwie pobito i wyrzucono z tawerny. Dobierz kartę rany na rękę, twoja tura dobiega końca.)
B) "To teraz już wiem skąd się wzięła nazwa tego przybytku" odpowiadasz kpiącym tonem, a po chwili dodajesz "To naturalny kolor?" (zapłać ruch 2 aby uniknąć pojmania i przejść do 4, w innym wypadku zostajesz dotkliwie pobito i wyrzucono z tawerny. Dobierz kartę rany na rękę, twoja tura dobiega końca.)
C) W końcu się otrząsasz z zadumy na widok groźnej twarzy właścicielki tawerny i pytasz przyciszonym głosem "Czy dostanę coś do picia?" (przejdź do 2)
2.
"Co za idiotyczne pytanie. A na co ci to wygląda? Klasztor Sióstr Miłosierdzia?" parska z pogardą i dodaje "To czego chcesz?"
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) "Słyszała może pani jakieś plotki" (przejdź do 3)
3.
"Co ja jestem? Jakieś pieprzone biuro informacji turystycznej" oburza się kobieta "Jak szukasz pacy to tam masz tablicę z ogłoszeniami, a poza tym.... hmm... e, nie ważne. Zamawiasz coś czy będziesz tak się gapił jak ciele?"
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) idź do tablicy ogłoszeń
D) "O co chodzi? Może mogę pomóc? (przejdź do misji "Plaga szkodników")
4.
"Ha ha ha! Zwinny jesteś, lubię takich co to się wszędzie potrafią wcisnąć." dodaje z wesoło, a ty się zastanawiasz czy nie pora uciekać. "Dobra siadaj i powiedz czego chcesz?"
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) "Słyszała może pani jakieś plotki" (przejdź do 3)
Jeśli nie wybrałeś opcji z tablicą ogłoszeń czy misji "Plaga szkodników", po zaspokojeniu głodu udajesz się do wyjścia. Możesz uleczyć jedną kartę rany z ręki i tura dobiega końca.
Kiedy za pierwszym razem w grze jakiś gracz przegląda tablicę ogłoszeń, należy wylosować sześć zadań, rzucając w tym celu K20. Jeśli wynik się powtórzy należy ponowić rzut. Wylosowane zadania należy spisać na ogólnie dostępnej karcie i odłożyć koło planszy. Gdy kolejny gracz przybędzie do tawerny i uda się do tablicy ogłoszeń, może wybrać tylko te z dostępnych, jakie wylosowano podczas pierwszego rzucania i nikt ich jeszcze nie wykonał. Zadanie uznaje się za wykonane gdy zostanie ukończone. Każdy może się podjąć na raz jednego zadania. Limit ten nie ma wpływu na zadania z innych miejsc.
Lista możliwych zadań
1. Szukam ochrony I
2. Szukam ochrony II
3. Szukam ochrony III
4. Staruszka prosi o pomoc
5. Kowal szuka surowców
6. Sklepikarz szuka psa
7. Orientalna kuchnia szuka pracownika
8. Trzeba posprzątać
9. Ogrodnik szuka pomocy
10. Kowal szuka pomocnika
11. Straż miejska I
12. Straż miejska II
13. Straż miejska III
14. Straż miejska IV
15. Dziwne zlecenie
16. Sierociniec zbiera datki
17. Szczurołap
18. Jubiler szuka surowców
19. Mag szuka surowców
20. Kościół szuka pomocnika
KOMINEK
Podchodzisz do ciepłego paleniska i ogrzewasz przy nim ręce. Czujesz jak ciepło przenika twe ciało, a zapach palonego drewna przywodzi miłe wspomnienia z czasów dzieciństwa. Siadasz koło jednego z stolików i wołasz barmankę.
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) zagraj w szachy z starym bardem
Posiliwszy się patrzysz przez chwilę na tańczące w kominku płomienie. Dociera do ciebie, że musisz w końcu ruszyć w dalszą drogę, choć bardzo ci się nie chce. Wstajesz i...
A) udajesz się do baru
B) udajesz się do tablicy ogłoszeń
C) wyjdź z tawerny i zakończ turę (jeśli wcześniej zjadłeś, wypiłeś i zagrałeś z starcem w szachy, to ulecz jedną kartę rany z ręki)
PUSTY STOLIK
Siadasz przy pustym stoliku i rozglądasz się wokoło. Nikt nie zwraca na ciebie uwagi. Jesteś jednym z wielu podróżnych, którzy odwiedzili te strony szukając sławy i bogactwa. Rozsiadasz się wygodnie w drewnianym krześle i wołasz służebną dziewkę:
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) sprowokuj bójkę
Bójka
Rzuć K6 i rozpatrz wynik:
* 1-2 przyłapano cię na próbie prowokacji, dotkliwie pobito i wyrzucono z tawerny. Dobierz kartę rany na rękę, twoja tura dobiega końca.
* 3-4 doszło do bójki, ale poza tym nie wydarzyło się nic godnego uwagi
* 5 bierzesz udział w bójce i starasz się okraść kogoś. Rzuć ponownie K6, jeśli wypadnie 4 lub więcej zyskujesz czerwony kryształ mocy
* 6 bierzesz udział w bójce i starasz się okraść kogoś. Rzuć ponownie K6, jeśli wypadnie 3 lub więcej zyskujesz dowolny podstawowy kryształ mocy
Jeśli wypadło 3 lub więcej po rozpatrzeniu rzutu podejmij akcję baru lub tablicy ogłoszeń.
BAR
Podchodzisz do brudnego, starego kontuaru i spoglądasz na olbrzymią kobietę krzątającą się po jego drugiej stronie. Gdy cię zauważa spogląda na ciebie z wysoka i rzuca zdawkowym głosem "Czego?"
A) Nie możesz oderwać oczu od jej dziwnej fryzury, przypominającej splot czerwonego, zardzewiałego metalu. (przejdź do 1)
B) Witam panią, czy dostanę tutaj coś do picia? (przejdź do 2)
C) zamów napitek - 1 punkt wpływu
D) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
E) "Słyszała może pani jakieś plotki" (przejdź do 3)
1.
Kobieta spostrzega na co się tak gapisz i pyta groźnym tonem "Zamawiasz coś czy po prostu przyszedłeś dostać wpierdol?"
A) Gapisz się dalej (zapłać ruch 3 aby uniknąć pojmania i przejść do 4, w innym wypadku zostajesz dotkliwie pobito i wyrzucono z tawerny. Dobierz kartę rany na rękę, twoja tura dobiega końca.)
B) "To teraz już wiem skąd się wzięła nazwa tego przybytku" odpowiadasz kpiącym tonem, a po chwili dodajesz "To naturalny kolor?" (zapłać ruch 2 aby uniknąć pojmania i przejść do 4, w innym wypadku zostajesz dotkliwie pobito i wyrzucono z tawerny. Dobierz kartę rany na rękę, twoja tura dobiega końca.)
C) W końcu się otrząsasz z zadumy na widok groźnej twarzy właścicielki tawerny i pytasz przyciszonym głosem "Czy dostanę coś do picia?" (przejdź do 2)
2.
"Co za idiotyczne pytanie. A na co ci to wygląda? Klasztor Sióstr Miłosierdzia?" parska z pogardą i dodaje "To czego chcesz?"
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) "Słyszała może pani jakieś plotki" (przejdź do 3)
3.
"Co ja jestem? Jakieś pieprzone biuro informacji turystycznej" oburza się kobieta "Jak szukasz pacy to tam masz tablicę z ogłoszeniami, a poza tym.... hmm... e, nie ważne. Zamawiasz coś czy będziesz tak się gapił jak ciele?"
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) idź do tablicy ogłoszeń
D) "O co chodzi? Może mogę pomóc? (przejdź do misji "Plaga szkodników")
4.
"Ha ha ha! Zwinny jesteś, lubię takich co to się wszędzie potrafią wcisnąć." dodaje z wesoło, a ty się zastanawiasz czy nie pora uciekać. "Dobra siadaj i powiedz czego chcesz?"
A) zamów napitek - 1 punkt wpływu
B) zamów posiłek - 2 punkty wpływu
C) "Słyszała może pani jakieś plotki" (przejdź do 3)
Jeśli nie wybrałeś opcji z tablicą ogłoszeń czy misji "Plaga szkodników", po zaspokojeniu głodu udajesz się do wyjścia. Możesz uleczyć jedną kartę rany z ręki i tura dobiega końca.