20 listopada 2020

Superman Action Comics #3

Przyznaję, że Supermen od Bendisa coraz bardziej mi się podoba. Z jednej strony to nadal klasyczny, wymuskany Supcio, który czasami mnie irytuje, z drugiej zaś facet potrafi dostać wpiernicz i prowadzi interesujące śledztwo. Do tego nowe postacie z supermocami, przykuwający oko rysunek i co ważniejsze solidnie napisany scenariusz, sprawiły że na dobre wkręciłem się w ten komiks. Co ważniejsze - chcę więcej :)

Co mi się podobało

1. Red Cloud
Antagonistka z okładki szybko zyskała moją sympatię. Występuje zarówno pod przykrywką jako "zwykła" osoba oraz w swej czerwonej, morderczej postaci. Co prawda nie jest to jej pierwsze starcie z Supermanem, ale tutaj trochę podpakowała swój potencjał. Sama bitwa jest cudowna i jak to zwykle bywa, rozwalają solidny kawał Metropolis. Zaciekawiła mnie też jej historia i sytuacja, która ostatecznie doprowadziła do finałowego starcia.

2. Naomi McDuffie
Nowa nastoletnia superbohaterka z jednej wielu Ziem w Multiwersum. Nieco naiwna, nie znająca pełni swego potencjału, a ten jest przeogromny. Ciekawie przedstawiono jej pierwszy lot, który zakończył się twardym lądowaniem. Szybko polubiłem tą postać, a jej spotkanie z Batmanem długo zostanie mi w pamięci. Szkoda, że miała tak krótką rolę w tym albumie, ale jestem pewien, że w przyszłości będzie znacznie rozwinięta.

3. Nuta tajemnicy
Ciekawie też prowadzono intrygę dziejącą się w tle. Nie chce jej tutaj zdradzać, bo byłby to zbyt szkodliwy spoiler. Powiem tylko, że została ona naprawdę interesująco skonstruowana i przyciągnęła moją uwagę.

4. Rysunek
Idealnie mi podpasował. Nic dodać nic ująć.

PODSUMOWANIE

Przyznaję otwarcie,że Superman Action Comics czyta mi się coraz ciekawiej. Wciągnął mnie bardzo mocno w swój świat, zaś Bendis umie rozbudzić we mnie pokłady zainteresowania poszczególnymi postaciami. Chętnie przeczytałbym od deski do deski od razu całą przygodę, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na razie wyczekuję na kolejny album, który mam nadzieję rozwinie pewne wątki oraz historie wspomnianych tutaj postaci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz