4 sierpnia 2017

Amatorskie talie #17: Horda orków

Bardzo długo nie udawało mi się złożyć orkowej talii, opartej niemal w całości na tych jednostkach. Zwyczajnie brakowało kart i trzeba było uzupełniać innymi. Dopiero po wyjściu dodatku Bohaterowie Skyrim, dokupieniu sporej masy kart epickich i wydropieniu paru legend całość nabrała jakiegoś większego sensu. W końcu jednak mam "Hordę orków", działającą, potrafiącą przycisnąć mocno przeciwnika, choć z pewnością nie mającą szans dostać się do jakichś topowych talii. Deck jest kosztowny w złożeniu, bo zjada niemal 15 000 "pyłu", ale rekompensuje to szybkością i prostotą w opanowaniu go. Postanowiłem go zatem zaprezentować moim czytelnikom, gdyż może ktoś będzie miał możliwość jego zmontowania i grania nim jako fun-deck w rozgrywkach nierankingowych. 

Budowa tali

Większość decku opiera się na szybkim wzmocnieniu orków i błyskawicznym ataku. Talia składa się z masy tanich stworów, więc spokojnie można poświecić kilka. Należy mieć jednak na uwadze, że posiadamy tutaj ograniczony dociąg kart, zatem trzeba grać rozważnie, aby przycisnąć wroga w jednym silnym ataku. Podstawą są tutaj Wrothgarski watażka (epik), Łowca leśnych orków (legenda) oraz Siewca zemsty. Ten pierwszy bardzo szybko rośnie w siłę gdy wystawiamy orki, drugi ma przełamanie i otrzymuje szarżę gdy na stole jest choć jeden ork, zaś ostatni ma ochronę i zadaje 5 pkt obrażeń przeciwnikowi gdy zginie. Sumarycznie są wstanie wykończyć naszego oponenta dość szybko, jeśli zostaną rozsądnie zagrani. Dlatego nie należy z początku zbytnio się spieszyć, bo utrata kompletu tych kart może nas kosztować zwycięstwo.

Cały deck prezentuje się następująco:

STWORZENIA (47)
* 2x Bezlitosna pogromczyni
* 3x Kapitan klanu orków
* 3x Obrońca Fharun
* 3x Szaman klanu orków
* 3x Wrothgarski watażka
* 3x Zbawca Smoczego Ogona
* 3x Zbój z Szarego Kamienia
* 3x Ork Kamiennego okrucha
* 3x Strażnik bramy Morkul
* 3x Wrothgarski kowal
* 1x Cesarz Titus Mede II
* 1x Garnag, Mroczny brat
* 1x Lucien Lachance
* 1x Reive, mistrz miecza
* 2x Kapłan z Shadowfen
* 2x Łowca leśnych orków
* 3x Siewca zemsty
* 3x Wojowniczy herszt
* 1x Gortwog gro-Nagorm

AKCJE (3)
* 3x Szybki strzał

Wartość tali w kryształach: 14 950
Spis talii na deck builderze

Jak grać

Podstawą jest krótkotrwałą obrona i szybki atak, polegający na wzmacnianiu naszych jednostek. W tym celu służy kilka stworzeń, jak Bezlitosna pogromczyni, Wojowniczy herszt, dodatkowo wyciągający nam losowego orka z cmentarzyska, oraz Lucien. Pierwszy daje naszym orkom +1/+1 gdy zabije wrogą jednostkę, drugi póki jest na stole daje wszystkim orkom +1/+1, a ostatni daje +2/+2 jednostce gdy ta zgładzi wrogie stworzenie. Na dokładkę mamy Wrothagarskiego kowala i Strażnika bramy Morkul. Obaj dają bonus podczas wystawienia dowolnej naszej jednostce, przy czym jedne +1/+1 a drugi +2/+0. Wrothgarski watażka natomiast zawsze otrzyma +1/+1 gdy wystawimy orka, zatem jesteśmy błyskawicznie dopakować go do ogromnej siły. Zważywszy, ze początkowo jego statystyki to 1/1 nie warto go zagrywać samodzielnie, gdyż padnie od byle czego.

W asyście mamy kilka legend. Po pierwsze Cesarza Titusa Mede II, który daje wierzchniemu stworzeniu +1/+1 i ochronę. Potrafi to nieraz mocno uratować nam skórę. Kolejną osłoną jest Garnag, sprawiający, że obaj gracze mogą mieć maksymalnie 7 punktów magii. Nam to nie robi, gdyż mamy ogrom tanich jednostek, ale naszemu przeciwnikowi może bardzo zaszkodzić. Kolejnym unikatem jest Reive zastępujący jednego owce leśnych orków. Jego umiejętność bardzo często potrafi przechylić szalę zwycięstwa i zadać śmiertelny cios, szczególnie, że z każdym atakiem się wzmacnia. W praktyce pierwszy cios jest niebezpieczny, ale jeśli wykona dodatkowy to trzeci prawie zawsze jest śmiertelny. Dodatkowo mamy dwa stwory epickie, mogące również mocno nam się przysłużyć. wspomniany na początku Siewca zemsty oraz Kapłan z Shadowfen, który po wystawieniu wycisza stworzenie lub niszczy kartę wsparcia.

Zagrożenia

Ogromnym zagrożeniem jest talia nastawiona na masowe wyciszenie. Wiele naszych jednostek otrzymuje stały bonus, zaś w swej bazowej formie nie są specjalnie silne. Ochrony nie ma co się specjalnie bać, gdyż możemy łatwo zaaplikować naszym orkom przełamanie, jednak trucizna już potrafi narobić nam większych strat. Należy też wystrzegać się zagrywania kart na zapas, bo poza Szybkim strzałem i Wojowniczym hersztem, nie możemy liczyć na dodatkowy dociąg. Deck nie posiada również ani jednej karty leczącej i mikrą ilość pocisków (szybki strzał i umiejętność jednego z orków).

Zalety:
* łatwa w nauce talia
* szybka w rozgrywce
* dużo tanich stworów
* błyskawiczne wzmocnienie statystyk naszych jednostek
* przełamanie

Wady:
* niski dociąg
* mało pocisków
* brak leczenia
* droga w złożeniu