16 lipca 2017

Amatorskie talie #14: Skok Brynjolfa (zmodyfikowany)

Drugą talią z dostępnych w rozszerzeniu Bohaterowie Skyrim, jest Skok Brynjilfa. Wprowadza on sporo ciekawych kart, jednak sam deck wypada dość słabo. Bazuje on na mechanice szybkiego przemieszczania stworzeń i tym samym wzmacniania ich statystyk. Drugorzędną cechą jest natomiast kradzież i wysysanie co generuje nam w danej turzy dodatkowe punkty many. W teorii brzmi świetnie, w praktyce wypada niespecjalnie. Aby faktycznie nadać mu siły spędziłem nad nim sporo czasu, drastycznie zwiększając koszt całej talii. Teraz jest tutaj o wiele więcej kart legendarnych oraz epickich, jednak całość jako tako działa. Nie powiedziałbym że jest to deck silny, zatem ograniczyłbym jego zastosowanie do walk losowych. Tam sprawdza się naprawdę dobrze i można nim coś sensownego ugrać.

Budowa talii

Całość jest dość defensywna i polega przez długi czas na obronie, wysysaniu życia i wzmacnianiu naszych jednostek. Do pełnego działania wymagane są koniecznie dwie karty - Złodziejska melina, legenda dająca wszystkim sojuszniczym stworzeniom kradzież +1/+1, oraz Mistrz złodziei sprawiający, że jednostki z kradzieżą będą atakować dwukrotnie. Bez nich całość bierze w łeb. Dodatkowym atutem jest wprowadzona w podstawowej wersji kombinacja trzech kart, pozwalająca przemieszczać jednostki i tym samym je wzmacniać. Na dokładkę mamy trochę leczenia i sporą garść jednostek z Ochroną. Sam Brynjolf posiada zdolność wysysanie i daje w turze +1 punkt magii, gdy jakiekolwiek nasze stworzenie Kradnie lub Wysysa.

Stworzenia (36)
* 1x Ungolim, Słuchacz
* 3x Rekrut Gildii Wojowników
* 3x Śmiały rzezimieszek
* 3x Strażnik karawany
* 1x Astrid
* 3x Obrońca Czernisoku
* 3x Ogromny nietoperz
* 3x Pustynny przemytnik
* 1x Czarny Smok
* 3x Mistrz złodziei
* 3x Strażnik Grzywy
* 3x Terytorialna żmija
* 1x Brybjolf
* 3x Rycerz Godziny
* 2x Dowódczyni pretorian

Akcje (12)
* 3x Ruch w cieniu
* 3x Egzekucja
* 3x Zmiana cienia
* 3x Ostry Oszczep

Wsparcie (2)
* 2x Złodziejska melina

Koszt talii w kryształach: 12650
Spis talii na deck builder

Jak grać

Całość jest dość prosta i opiera się na trzech prostych mechanizmach. Po pierwsze obrona. Mamy tutaj bardzo dużo stworzeń z zdolnością Ochrona i do tego garść takich co nas uzdrowią. W tym momencie pojawia się kombinacja z Strażnikiem Grzywy, który otrzymuje +1/+1 za każdym razem gdy otrzymamy punkty życia. Szybko możemy go zatem trochę podpakować, choć i tak jego podstawowe statyki są dobre. W obronie pomaga nam kilka kart akcji, pokroju Egzekucji czy Ostrego oszczepu. Dodajmy do tego nie mały pakiet kart z proroctwem (w sumie 15) i już nasza defensywa rośnie. Drugim elementem jest przemieszczanie jednostek pomiędzy szeregami i ich wzmacniania. Służy ku temu głównie Pustynny przemytnik, dający +1/+1 jednostce dokonującej przemieszczenia. I tu wchodzi na arenę Strażnik karawany, który automatycznie otrzymuje +1/+1 gdy wykona taką akcję. Na poprawkę mamy Zamianę cienia przenoszącą nas do sąsiedniego szeregu oraz Ruch cienia, kosztujący 0 mamy i przesuwający nas dwa razy (drugi na koniec tury). Tym sposobem szybko możemy przeistoczyć Strażnika karawany w monstrum o naprawdę niezłym ataku. Trzecim elementem jest kradzież i tutaj pomaga nam wspomniana wcześniej Złodziejska melina. Wystarczy, że jedna pojawi się na polu bitwy, a już zyskujemy mocną przewagę. Na wszelki wypadek mamy dwa egzemplarze Dowódczyni pretorian wzmacniające na stałe nasze jednostki w talii.

Zagrożenia

Najbardziej niebezpieczne są pociski i niszczarki wszelkie maści w początkowej fazie gry nim wzmocnimy nasze jednostki. Wszelkie uciszenia i niszczenia kart wsparcia, również skutecznie mogą nas osłabić oraz spowolnić. Przy takich taliach należy grać z głową, gdyż tutaj nie mamy dużej liczby pocisków. W pewnym sensie talie oparte na blokach mogą nam utrudnić życie, szczególnie w przypadku kradzieży, ale to da się w miarę solidnie obejść. Najważniejsze to na początku nie zaniedbać obrony i dopiero potem przejść do kontrataku. Jest to raczej powolny deck, więc wszelka szarża nie jest tutaj wskazana.