24 maja 2017

Amatorskie talie #10: Złodziej z rynku

Od wejścia pierwszego, duże dodatku, pojawiło się naprawdę dużo nowych kart i co za tym idzie nie mało ciekawych kombinacji. Jedną z nich daje umiejętność "Ostatnie tchnienie" wraz z kartami o koszcie 0 i wydarzeniem jakie dostaliśmy w innym, mniejszym dodatku. Co prawda pojawiło się już kilka wariacji z tą kartą, ale ta tutaj zaprezentowana, raczej jest mało spotykania i niekoniecznie w takiej wersji. Talia nie jest super tania, do tego wymaga pewnej dozy obycia z nią, ale drzemie w niej spory potencjał. Pozwala zabić przeciwnika na dwa sposoby - wysysają z niego życie lub dobijając bezpośrednimi uderzeniami. Tak. Mamy tutaj sporo kart zadających bezpośrednie obrażenia przeciwnikowi, a na dokładkę spory dociąg i możliwość generowania kart z innych kolorów.

Budowa talii

Deck składa się w połowie z kart zielonych, a w połowie z niebieskich., nie zawiera natomiast żadnych kart neutralnych. Niestety potrzeba tutaj dwóch unikatów i kilku epików, do tego w kompletach, aby całość w ogóle ruszyła. Mamy też dwie, bardzo ważne, karty z drugiej kampanii, zatem totalnie nowi gracze, raczej nie za bardzo mają czego tutaj szukać. No chyba że zakupią kampanię, pomniejsze rozszerzenia i trochę boosterów. Celem głównym talii jest zadawanie bezpośrednich obrażeń z jarmarku (wydarzenie), jednostek z poświęceniem czy zaklęć. Jednocześnie pozwala nam się to leczyć, a i na dłuższe posiedzenie mamy w rękawie kilka asów, pozwalających ominąć obronę przeciwnika. Cały deck prezentuje się następująco:

Stworzenia (33)
* 3x Blood Sorceress
* 3x Brutal Ashlander
* 1x Ungolim the listener
* 3x Fighters Guild Recruit
* 3x Goblin Skulk
* 2x Shimmerene Peddler
* 3x House Kinsman
* 3x Sanctuary Pet
* 3x Varanis Courier
* 3x Elusive Schemer
* 3x Sadras Agent
* 2x Supreme Atromancer
* 1x Speaker Terenus

Akcje (14)
* 3x Cruel Firebloom
* 2x Curse
* 3x Lesser Ward
* 3x Ice Spike
* 3x Smuggler's Haul

Wydarzenia (3)
Swindler's Market

Spis talii na deck builder
Sumaryczny koszt w kryształach 12700

Jak grać

Podstawą decku jest Swindler's Market, który przy każdorazowym zagraniu karty o koszcie 0, zadaje 1 pkt obrażeń przeciwnikowi a nas leczy o 1 pkt. Wystawienie jednej takiej karty potrafi nieźle namieszać, zaś dwóch to czysta rzeźnia. Jednak klucz polega na rozsądnym korzystaniu z kart "za zero". Mamy tutaj klątwy, poświęcenia jednostek i osłony, a do tego Smuggler's Haul generuje nam cztery losowe karty o tym koszcie. Zatem spokojnie je uzbieramy na czas dobrania wydarzenia, przy czym pomoże nam Goblin Skulk, którego umiejętność kradzieży wyciąga nam takie karty z decku. Ważne aby dobrać w miarę szybko Market, dlatego pośród kart obronnych mamy Varanis Couriera. Co więcej zdolność Elusive Schemera sprawia, że po śmierci wraca on do biblioteki, a jego koszt spada do zera. Zatem jednostka nie tylko po wystawieniu pozwala nam dobierać kartę, ale też w połączeniu z Marktetem leczyć się, a goblin ułatwia jej szybkie dobranie.

Właśnie ta kombinacja jest tak zabójcza, choć i bez tego da się wygrać za pomocą jednostek i ich poświęcania. Sporo tutaj bezpośrednich obrażeń, wysysania punktów życia i pocisków przeciw wrogim jednostką. Trochę trucizny też się znajdzie, a na deser jest Speaker Terenus, który po zagraniu akcji generuje nam losową kartę akcji na ręce.

Zagrożenia

Największym jest talia nastawiona na wyciszenie oraz niszczenie wydarzeń. Nie oznacza to ze nie pokonamy takiego przeciwnika, jednak będzie trzeba grać z nim bardzo rozważnie. Nie można sobie pozwolić na wystawianie kart na zapas, bo zwyczajnie nie dotrwają do następnej tury, a utrata kilku kluczowych kart może okazać się dla nas bardzo bolesna. Co prawda nadal możemy się podratować bezpośrednimi obrażeniami zadawanymi z akcji i części jednostek, jednak rozgrywka i tak będzie trudna. Innym typem zagrożenia może okazać się szarża, gdyż nasz deck jest średnio szybki. Jednak takich talii nie widuje się zbyt często, zatem pierwsza z wymienionych jest o wiele groźniejsza.