1 czerwca 2017

Łzy Zapomnianych S-1: Wyzwanie strażnika (zadanie główne)

Jest o opis zadania "Wyzwanie strażnika", które kończy pierwszy scenariusz w kampanii "Łzy Zapomnianych" napisanej przeze mnie do gry "Mage Knight".


Dane ogólne:
Misja: Wyzwanie strażnika
Lokacja: Portal przy klifach
Zleceniodawca: Malah, nadworny skryba
Cel: Przejść przez portal i zakończyć scenariusz

Intro muzyczne:

Pokonawszy strażnika portalu, patrzysz jak potężne cielsko potwora pada z głuchym łoskotem na kamienistą ziemię. Podchodzisz do niego z zamiarem zadania ostatecznego ciosu, jednak jakaś niewidzialna siła powstrzymuje cię przed tym. Czujesz jakby ktoś chwycił cię z całej siły za dłoń i mocno ją trzymał w żelaznym uścisku. Walczysz chwilę ze sobą, jednak w końcu odpuszczasz, widząc że przeciwnik nie stanowi już zagrożenia. Dumny ze swego zwycięstwa oraz dokonań z ostatnich dni zwracasz się ku kamiennemu portalowi, który zdaje się być nieaktywny, gdy nagle za sobą słyszysz donośny, głęboki głos.
- Jesteś dumny z swego czynu, wielki zdobywco?
Odwracasz się chwytając za oręż, będąc gotowym na kolejnego przeciwnika, jednak dostrzegasz tylko siedzącego na ziemi, ciężko dyszącego minotaura. Trzyma się za ranne ramię, a broń ma złożoną obok, patrząc na ciebie smutnym i przenikliwym spojrzeniem. Nie wiesz czemu, ale ten wzrok cię przeraża i wręcz świdruje na wylot jakby szukał czegoś we wnętrzu twego umysłu. A może nawet duszy. Otrząsasz się z ponurych myśli, jednak nim stawiasz pierwszy krok w kierunku bestii, ta ponownie zadaje pytanie:
- Zatem jesteś dumny z tego co uczyniłeś?
A) Słucham? - odpowiadasz zdziwiony nie rozumiejąc jakim cudem to stworzenie może mówić ludzkim głosem. (przejdź do 4)
B) Ty gadasz - odpowiadasz pełnym zaskoczenia głosem. (przejdź do 3)
C) Giń poczwaro - wrzeszczysz na całe gardło i rzucasz się do ataku (przejdź do 1)

1.
Szarżujesz na rannego przeciwnika, lecz nagle niewidzialna siła odpycha cię do tyłu. Ponawiasz atak i czujesz jak coś, niczym niewidzialna pięść, uderza cię prosto w sam środek brzucha. Upuszczasz broń i padasz na kolana zwijając się w pół z bólu.
- Czy nadal jesteś dumny z swego czynu? - pyta ponownie minotaur.
A) Idź do diabła - odpowiadasz dusząc się z bólu. (przejdź do 3)
B) Co jest do kurwy nędzy? Jesteś magiem czy jak? (przejdź do 4)
C) Zdychaj!!! - krzyczysz na całe gardło i chwiejąc się na nogach dobywasz broni leżącej przed tobą i ponownie rzucasz się na przeciwnika (przejdź do 2)

2.
Kolejny potężny cios niewidzialnej pieści powala cię na ziemię. Tym razem omal nie łamie ci żeber, a ty z trudem się podnosząc plujesz krwią.
- Czy twa duma jest aż tak wielka aby upadać w nieskończoność?
A) Spierdalaj (przejdź do 3)
B) Co to do cholery za magia? (przejdź do 4)
C) Rozpłatam cię na dwoje, ty durna kupo gówna (rozpoczynasz ponownie pojedynek z minotaurem, na takich samych warunkach jak przy "Spotkaniu strażnika" - patrz, zasady specjalne scenariusza 1 - z tą różnicą, że masz modyfikator -1 do sumy twoich punktów ataku i -1 do sumy punktów pancerza; jeśli przegrasz pojedynek dobierz 3 karty ran i przejdź do 3, jeśli wygrasz, przejdź do 5)

3.
- Widzę że twa buta jest naprawdę wielka, poszukiwaczu przygód - odpowiada spokojnym, dudniącym głosem Minotaur, nie ruszając się z miejsca. - Niemniej odpowiedz na postawione ci pytanie: Czy jesteś dumny ze swego czynu?
A) Tak, jestem dumny (przejdź do 6)
B) Nie rozumiem (przejdź do 4)
C) Nie, czuję wstyd (przejdź do 7)

4.
Minotaur widząc zdezorientowanie na twej twarzy, uśmiecha się nieznacznie.
- Wszyscy jesteście tacy sami. Zawsze pewni siebie, a jednocześnie na tyle ograniczeni, że nie umiecie pojąć najprostszych prawd. Zatem jaka jest twa odpowiedź poszukiwaczu swego dziedzictwa?
A) Przepełnia mnie duma za czyny jakich się dopuściłem i niczego nie żałuję (przejdź do 6)
B) Nie czuję dumy, ale też nie czuję winy (przejdź do 8)
C) Nie jestem do końca pewien słuszności swoich decyzji (przejdź do 7)

5.
Stoisz nad sponiewieranym minotaurem i czujesz jak twe serce przepełnia niepohamowana duma. Pokonałeś go dwukrotnie, mimo że był silniejszy i walczył nieczysto. Stworzenie spogląda na ciebie spokojnie i mówi:
- Już wybrałeś
A) odrąb głowę stwora i udaj się do portalu (przejdź do 11)
B) spluń na minotaura, kopnij go i udaj się do portalu (przejdź do 12)
C) Co wybrałem? (przejdź do 9)

6.
- Skoro jesteś taki pewien swej decyzji, powiedz mi co tobą kieruje?
A) Siła i determinacja
B) Złoto oraz chwała
C) Władza oraz wiedza
D) Prawość i honor
E) Duma oraz wiara
Wybraną decyzję zapisz w dzienniku zadań i przejdź do 10

7.
- Skoro miota tobą tyle wątpliwości to powiedz czemu idziesz dalej?
A) z poczucia obowiązku
B) dla chwały i bogactwa
C) nic mnie tu nie trzyma
D) aby się sprawdzić
E) nie wiem, nie mam celu
Wybraną decyzję zapisz w dzienniku zadań i przejdź do 10

8.
- Nie umiesz się odnaleźć w tym małym świecie, a chcesz wyruszyć do większego? Podejmij decyzję i stań się tym kim chcesz się stać.
A) Nadal mam wątpliwości, ale nie żałuję swych czynów (przejdź do 6)
B) Nic już nie wiem, nic już nie rozumiem. Żałuję, że w ogóle tu jestem (przejdź do 7)
C) Nie umiem tego zrobić (przejdź do 9)


9.
- Twój czyn stał się twoją odpowiedzią. Idź zatem, a może kiedyś odnajdziesz to czego szukasz.
Już chcesz coś powiedzieć, ale stwór nagle rozpływa się w powietrzu. Wtem portal zaczyna lśnić jaskrawym światłem i przyciągać cię niczym magnez. W głowie huczą ci ostatnie wypowiedziane słowa, które jakby wypalały się w twym umyśle. Czujesz gorąco, po czym światło portalu zaczyna cię otaczać i nagle zapada ciemność. Gdy się budzisz jest już ranek, a ty leżysz na trawie koło spokojnie płynącej rzeki, której jesteś pewien że tutaj wcześniej nie było. Wstajesz i rozglądasz się po okolicy, zauważając nieaktywny portal. Jednak ten jest inny, tak samo jak miejsce w którym się znalazłeś. Wiesz że wydostałeś się z swej rodzinnej krainy, ale nie masz pojęcia dokąd się przeniosłeś. Nie mając innego wyboru, sprawdzasz swój ekwipunek i ruszasz przed siebie wiedziony duchem przygody.
Jeśli walczyłeś dwukrotnie z minotaurem, zapisz w dzienniki zadań "Determinacja i pycha".
Jeśli nie walczyłeś drugi raz z minotaurem, zapisz w dzienniku zadań "Ostrożny i wątpiący".

10.
- Niech zatem od tej chwili twoje słowa cię prowadzą. Pamiętaj jednak, że każda podjęta decyzja ma swoją cenę. Jesteś gotów ją zapłacić?
Już chcesz odpowiedzieć, ale stwór nagle rozpływa się w powietrzu. Wtem portal zaczyna lśnić jaskrawym światłem i przyciągać cię niczym magnez. W głowie huczą ci ostatnie wypowiedziane słowa, które jakby wypalały się w twym umyśle. Czujesz gorąco, po czym światło portalu zaczyna cię otaczać i nagle zapada ciemność. Gdy się budzisz jest już ranek, a ty leżysz na trawie koło spokojnie płynącej rzeki, której jesteś pewien że tutaj wcześniej nie było. Wstajesz i rozglądasz się po okolicy, zauważając nieaktywny portal. Jednak ten jest inny, tak samo jak miejsce w którym się znalazłeś. Wiesz że wydostałeś się z swej rodzinnej krainy, ale nie masz pojęcia dokąd się przeniosłeś. Nie mając innego wyboru, sprawdzasz swój ekwipunek i ruszasz przed siebie wiedziony duchem przygody.

11.
Pełen dumy oraz pewności siebie zbliżasz się do portalu. Wtem pierścień zaczyna skrzyć i wokół kamiennych łuków zbiera się jasna poświata. Powoli światło zlewa się w jaskrawy całun, który wygląda niczym ściana wody pod kamiennym łukiem. Już chcesz wkroczyć w tą zasłonę gdy wtem ktoś chwyta cię mocno za bark i unosi do góry, wytracając broń z rąk. Spoglądasz przerażonym wzrokiem na ogromnego minotaura, który spokojnie ci się przypatruje.
- Czy teraz jesteś dumny z swego czynu?
Nim jednak jesteś wstanie zdobyć się na odwagę aby udzielić odpowiedź, stwór ciska tobą w stronę portalu, jak szmacianą lalką. W głowie huczą ci ostatnie słowa, które jakby wypalały się w twym umyśle. Czujesz gorąco, po czym światło portalu zaczyna cię otaczać i nagle zapada ciemność. Gdy się budzisz jest już ranek, a ty leżysz na trawie koło spokojnie płynącej rzeki, której jesteś pewien że tutaj wcześniej nie było. Wstajesz i rozglądasz się po okolicy, zauważając nieaktywny portal. Jednak ten jest inny, tak samo jak miejsce w którym się znalazłeś. Wiesz że wydostałeś się z swej rodzinnej krainy, ale nie masz pojęcia dokąd się przeniosłeś. Nie mając innego wyboru, sprawdzasz swój ekwipunek i ruszasz przed siebie wiedziony duchem przygody.
Tracisz jeden punkt reputacji. W dzienniku zadań wpisz "Pycha i determinacja", minotaur zabity.

12.
Stajesz przed portalem, słysząc za sobą chropowaty oddech pokonanego minotaura. Już chcesz się odwrócić, gdy nagle oślepia cię światło otwierającego się portalu. Odruchowo zasłaniasz oczy ręką i wtedy słyszysz:
- Każdy akt łaski, nawet ten przepełniony pogardą, niesie z sobą konsekwencje.
Już chcesz coś powiedzieć, ale siła portalu zasysa cię do środka i kątem oka widzisz tylko stojącego spokojnie minotaura, który rozmywa się w oślepiającym blasku. W głowie huczą ci ostatnie słowa, które jakby wypalały się w twym umyśle. Czujesz gorąco, po czym światło portalu zaczyna cię przenikać i nagle zapada ciemność. Gdy się budzisz jest już ranek, a ty leżysz na trawie koło spokojnie płynącej rzeki, której jesteś pewien że tutaj wcześniej nie było. Wstajesz i rozglądasz się po okolicy, zauważając nieaktywny portal. Jednak ten jest inny, tak samo jak miejsce w którym się znalazłeś. Wiesz że wydostałeś się z swej rodzinnej krainy, ale nie masz pojęcia dokąd się przeniosłeś. Nie mając innego wyboru, sprawdzasz swój ekwipunek i ruszasz przed siebie wiedziony duchem przygody.
Zyskujesz jeden punkt reputacji. W dzienniku zadań wpisz "Ostrożny i wątpiący", minotaur ocalony.

Scenariusz dobiega końca. Przejdź do tabeli z podliczeniem punktacji i opisem przygotowania obecnie posiadanej talii na następny scenariusz.