5 sierpnia 2018

Czym jest i czemu ma służyć Buy Box?

Żadna uczciwa praca nie hańbi, a od lat dziennikarstwo przerzuca się na sieć. Teraz bloger, to w praktyce dziennikarz kulturowy, reporter polityczny, czy śledczy i tak dalej. W moim wypadku jest to pierwsze, gdyż promuję komiksy, filmy, gry planszowe oraz inne dzieła należące do szeroko rozumianej kultury. Nikogo zatem nie powinno dziwić, ze staram się maksymalnie zmonetyzować swoją pracę. Tym sposobem przechodzimy do dzisiejszego punktu, czyli usługi Buy Box, którą kilka dni temu aktywowałem. Tak, po to aby zarabiać na swej pracy, bo mimo stereotypowych plotek, praca blogera to robota pełnoetatowa. W moim wypadku już na pełnych obrotach, gdyż codziennie macie materiał, gdzie przedstawiam jakiś tytuł lub prezentuję kilka nowości wydawniczych jakiegoś wydawcy. Przedstawię wam dziś kilka zmian, jakie zachodzą obecnie na moim blogu, zaczynając od prostego pytania - A gdzie mogę kupić...?

To pytanie prześladuje mnie notorycznie od czasu, gdy na poważnie zająłem się prowadzeniem bloga. Znajomi, rodzina, czytelnicy pytają mnie o to gdzie na przykład można dostać jakąś grę czy komiks, bo w ich księgarni już jej nie ma. Często spotykam się też z tym pytaniem od osób, które odkupują ode mnie rzeczy wystawione na OLX. Pomijam już prośby od wyprzedanie mojej kolekcji i brak zrozumienia w oczach ludzi, którzy przecież byli przekonani, że to uczynię. Tłumaczenie z ich strony jest zawsze takie samo. "No ale, proszę Pana. Przecież może Pan napisać do wydawcy i znów da Panu za darmo ten komiks/grę.". Po pierwsze nie jest to "za darmo" (jak ja nienawidzę tego słowa), a po drugie, nie, nie da, bo niby jaki ma w tym interes? Niestety siła stereotypów w naszym narodzie jest póki co niezachwiana.


Dlatego, między innymi z tego powodu, zdecydowałem się na założenie konta na Buy Box. Od teraz pod każdą recenzją będzie znajdowała się tabelka, wygenerowana przez Buy Box, z listą sklepów gdzie dany produkt jest dostępny. Kolejność cen jest od najniższej do najwyższej, a liczba sklepów w tej usłudze naprawdę przebogata. Do tego sama tabelka jest aktualizowana, więc jak czegoś nie ma, to znika i tyle. Celem tego jest ułatwienie zainteresowanym danym tytułem dokonania zakupu. Jeśli zdecydujecie się na to, dokonując zakupu po przejściu do sklepu bezpośrednio z mojej strony, właśnie za pośrednictwem tabelki, to dorzucicie mi do konta na życie kilka groszy. Zarabiam tylko jeśli kupujecie. samo klikanie i odwiedzanie sklepów nic mi nie daje finansowo, jedynie podbija mnie w statystykach na serwisie, co też jest przydatne, bo pokazuje, ze ludzie mnie odwiedzają i serwis winduje moją stronę wyżej.

W przypadku Comics Report i Unboxingów gier planszowych, taka tabelkę będę dawał pod każdym omówionym tytułem. Wiem, że nie będzie to tak ładne estetycznie jak do tej pory, ale moja praca musi na mnie zarabiać. Wprowadzenie Buy Box i zarabianie z niego, nawet niewielkich sum, pozwoli mi uniknąć wrzucania innych, o wiele bardziej denerwujących reklam. Mając kasę na rachunki i życie, mogę też więcej czasu poświęcić na inne projekty, np. prezentując zakupione komiksy, planszówki, czy pisząc artykuły filmowe. Oczywiście tabelka Buy Box będzie TYLKO pod reckami i w Comics Report/Unboxingach. Wszelkie inne materiały, jak artykuły, prezentacje konwentów, poradniki itp, nie będą posiadały tego typu rzeczy, bo i po co. 


Zatem teraz wszystko w waszych rękach. Daję wam narzędzie do swobodnego kupowania tego co wam się spodoba. Zatem jeśli na liście sugerowanych sklepów będzie wasz, to zróbcie w nim zakupy, przekierowując się bezpośrednio z mojej strony. Mi to da kilka groszy ze strony sklepu, a was nie kosztuje to nic więcej. Poza tym mam nadzieję, że ta nowa funkcja ułatwi też szukanie osobom nowym, które dopiero poznają świat komiksu i gier planszowych. Podlinkowanie wszystkich wymaganych materiałów zje mi trochę czasu, bo to blisko 1200 tekstów. Jednak wiem że warto się trudzić, bo po prostu może to wam pomóc podjąć decyzję czy chcecie nabyć dany komiks albo grę.