8 listopada 2017

Amatorskie talie #28: Goblin z cienia

Wiosną tego roku zaprezentowałem dość prostą talię na goblinach. Był to taki projekt wyjściowy dla innych decków, w praktyce nasuwający się automatycznie. Po wyjściu dodatku "Bohaterowie Skyrim", wraz z którym wyszło kilka interesujących jednostek Falmerów, postanowiłem go przebudować. Dość mocno, zmieniając nawet kolor pomocniczy i usuwając kompletnie karty neutralne. Deck nadal bazuje na kolorze zielonym, jednak teraz wspomaga go kilka niebieskich kart. W mojej opinii jest znacznie silniejszy i bardziej agresywny od tego co prezentowałem wiosną. Dlatego nie zdziwię się jeśli przypadnie on do gustu szerszej publice.

Budowa tali

Zasada działania talii jest dość prosta. Pozbyłem się klątw i szamanów, a zamiast nich wrzuciłem jednostki dające osłonę. Połączywszy to z szarżą i przemieszczaniem jednostek otrzymujemy dość mobilnego goblina, który może zadawać spore obrażenia. Deck jest dość szybki i nie za drogi, zatem da się go w miarę łatwo złożyć. Wymaga jednak sporej wprawy w zarządzaniu kartami. Szczególnie jeśli idzie o wzmacnianie naszych stworów i omijanie przeszkód. Nie będziemy tutaj też narzekać na niski dociąg, choć oczywiście na nie wiadomo jakie wodotryski nie ma co liczyć.

STWORZENIA (44)
3x Goblin z Błot
3x Gobliński wywiadowca
3x Mroczny pełzacz
3x Pustynny tropiciel
3x Wiedźma z Błot
3x Członek rodu
3x Dzikus z Błot
3x Pustynny przemytnik
3x Rzeźnik z Błot
2x Władca cienia
3x Zwinny sojusznik
3x Agent rodu Sadras
3x Harcownik z Błot
2x Lunarny nietoperzołak
2x Skrzekacz
1x Ancano
1x Tazkad, lider stada

AKCJE (6)
3x Zmiana cienia
3x Błyskawica

Sumaryczny koszt talii w kryształach: 10200
Spis talii na deck builder

Jak grać

Naszym zadaniem jest nękać przeciwnika, a w odpowiedniej chwili zagrać Rzeźnika z błot, szybko go wzmocnić i wykonać atak. Najczęściej uda nam się to zrobić dwukrotnie, po czym jednostka prawdopodobnie padnie. Jednak zada dość obrażeń, abyśmy mogli dobić oponenta błyskawicami (tutaj również jest bardzo pomocny Ancano) oraz jednostkami z szarżą. Zaletą decku jest spora mobilność jednostek oraz możliwość rzucania na nie osłony. Dzięki temu trudniej je będzie namierzyć przeciwnikowi. Mamy też w talii drobne leczenie i kilka kart z proroctwem.

Zagrożenia

Najboleśniejsze są wyciszenia oraz niszczarki stworów. Cofnięcie podpakowanej jednostki na rękę, również mocno może nam zaszkodzić, zatem walka przeciw deckom zawierającym wyżej wymienione karty, musi być bardzo ostrożna.