4 kwietnia 2019

Comics Report #78: Millennium Saga, Staruszek Loga, Avengers, Deadpool

Przedwczoraj była prezentacja komiksów młodzieżowych od wydawnictwa Egmont, a dziś coś dla starszego czytelnika. W zasadzie dorosłego, bowiem dzisiejsze zestawienie to, od strony treści, dość spory kaliber. Mamy zatem trzy komiksy ze stajni Marvel i jeden wyłamujący się ze światka trykociarzy. Tą wisienką na torcie jest trzeci, finalny album Millennium Saga, autorskiego komiksu Runberga (scenariusz), który naprawdę ciekawie pociągną kontynuację książek Stiega Larssona. Natomiast z podwórka superhero mamy drugi tom Staruszka Logana, również drugi tom Deadpoola, a raczej Najlepszego Komiksu Świata, oraz pełne wydanie Avengers - Impas. Zapraszam do prezentacji tych tytułów oraz opisu moich oczekiwań przed lekturą.

Millennium Saga

Nie jestem fanem Runberga, choć muszę przyznać, że Millennium Saga wyszła mu naprawdę ciekawie. Zwykle jego scenariusze są dla mnie dość przeciętne oraz piekielnie przewidywalne. Nie twierdzę, że złe, ale nigdy mną nie wstrząsnęły na tyle, abym wyczekiwał po nocach na kolejny tom danej serii. W przypadku omawianego tutaj tytułu było inaczej. Na ten tom czekałem z ogromną niecierpliwością, bo cała historia mocno mnie zaabsorbowała. Chyba głównie jednak za sprawą świata wykreowanego przez Stiega Larssona, niemniej liczy się efekt końcowy. Podtytuł tego tomu brzmi "Dziewczyna, która nie odpuszczała" i jest to fenomenalne nawiązanie do głównej bohaterki Lisbeth Salander. Tym razem jej celem jest organizacja  nazywająca się Sparta, która porwała kilkoro jej przyjaciół. W jakim celu? Cóż, tego łatwo się domyślić, bo po co porywa się hakera :)


Na co liczę?
* krwawe rozprawienie się ze Spartą
* być może ukazanie jeszcze jakiegoś, nieznanego dotąd czytelnikom, gracza
* mroczne rozgrywki na szczeblu politycznym

Czego się obawiam?
* że jednak finał nie sprosta moim oczekiwaniom

Czy kupił bym w ciemno?
Z zamkniętymi oczami.

Cena: 34,99 zł
Gatunek: thriller polityczny
Sugerowany wiek: 18+ (jest znaczek)
GDZIE KUPIĆ

Staruszek Logan

Nieczęsto coś z stajni trykociarzy mnie wciąga na tyle, aby wyczekiwać na kolejny tom. Wiecie, nie jestem wielkim fanem tego gatunku, traktuję go jako totalnie luzacką rozrywkę, choć faktycznie kilka razy trafiłem na perełkę poruszającą poważne tematy. Niemniej "Staruszek Logan" pomysłu Lemire, mimo swej wtórności i jechania po ogranych schematach, wciągnął mnie dość mocno. Na tyle, że naprawdę wyczekiwałem premiery drugiego tomu i liczę, że po jego lekturze również będę podobnie wyczekiwać następnego albumu. Dlaczego tak się stało? Bowiem strasznie przypadł mi do gustu styl prowadzenia narracji, opatrzony naprawdę mrocznym rysunkiem i krwawą opowieścią. Tutaj Logan występuje w mojej ulubionej postaci. Komiks co prawda nie ma znaczka "Tylko dla dorosłych", ale niewiele mu do tego brakuje. I własnie to, mi się w nim tak bardzo podoba.


Na co liczę?
* dalsze, tak zrozumiałe, żonglowanie czasem i alternatywnymi rzeczywistościami
* utrzymanie krwawego stylu z poprzedniego tomu
* mocne zakończenie
* Logan nadal się nie cacka i gdy trzeba to wyżyna przeciwników oraz odcina im kończyny

Czego się obawiam?
* że seria, jak to nieraz bywało u trykociarzy, popadnie w rutynę

Czy kupił bym w ciemno?
Po lekturze poprzedniego tomu, bez chwili zastanowienia.

Cena: 39,99 zł
Gatunek: akcja, dramat, superhero
Sugerowany wiek: 16+
GDZIE KUPIĆ

Deadpool

A w zasadzie "Najlepszy komiks świata! Deadpool", bo tak brzmi pełna wersja tej serii. Pierwszy tom, gdzie nasz Najemnik z Nawijką zebrał całkiem sporą bandę pomocników, przypadł mi do gustu. Dalej jest prowadzony wątek z jego obecną żoną, Królową Potworów, gdzie para przeżywa swoisty kryzys małżeński. W tym albumie ma być kontynuacja losów wspomnianej ekipy, zaś na odwrocie okładki widnieje tajemnicza, żeńska postać w ciekawym kostiumie. Coś na kształt cybernetycznego Deadpoola. Zatem całość rysuje się brutalnie i surrealistycznie. Innymi słowy, tak, jak pragnie tego Deadpool.


Na co liczę?
* dużo sarkazmu i trupów

Czego się obawiam?
* że Deadpool w końcu się wypali

Czy kupił bym w ciemno?
Nie od razu, ale w końcu tak, bo lubię tą postać.

Cena: 39,99 zł
Gatunek: Deadpool
Sugerowany wiek: 12+
GDZIE KUPIĆ

Avengers Impas

Na koniec komiks, w którym poznaję bliżej kolejne postacie należące, stale lub czasowo, do Avengers. Tak, sięgnąłem po ten komiks, bowiem na odwrocie okładki występuje Deadpool wygarniający serię z karabinu do Iron Man. Pełen tytuł tego komiksu brzmi "Avengers Impas - Atak na Pleasant Hill". Tytułowe miasteczko to spełnienie amerykańskiego snu, który jednak kryje w sobie, jakżeby inaczej, mroczny koszmar. Gdy na miejsce trafiają zwaśnieni bohaterowie, muszą połaczyć siły w rozwiązaniu sekretu tego miejsca. Na dokładkę dwie konkurencyjne drużyny Avengers również tam lądują, zamieniając Pleasant Hill w strefę wojny. Wiecie, dla mnie brzmi to jak ograny do bólu scenariusz, ale mam wielką ochotę to przeczytać... właśnie z tego powodu. Liczę że będzie na co popatrzeć, jeśli idzie o sceny batalistyczne i może fabularnie nawet ten komiks mnie czymś zaskoczy.


Na co liczę?
* masa rozpierduchy w dobrym, kinowym stylu
* poznanie nowych, mi nie znanych, postaci z uniwersum Marvel
* może ukatrupienie kilku postaci
* wyważonej dawki patosu

Czego się obawiam?
* że będzie zdecydowanie za dużo patosu i nudnych monologów
* jakby to ująć... "ugrzecznione" pole walki z śladową ilością juchy i przypadkowych ofiar

Czy kupił bym w ciemno?
Mimo pewnych obaw, chyba tak. Wiecie, w kinach non stop jestem bombardowany Avengers, więc też to jakoś wpływa na mnie i chce poznać komiksy z tej serii.

Cena: 89,99 zł
Gatunek: superhero
Sugerowany wiek: 12+
GDZIE KUPIĆ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz