Strony

2 października 2017

Amatorskie talie #26: Krwawa horda

Ostatnie dwa dodatki do TES: Legends, czyli Bohaterowie Skyrim i Mroczne Bractwo, dorzuciło sporo kart pod budowę talii opartych na orkach. Dlatego obecnie w końcu opłaca się nimi grać, a nie jak to było na początku, gdzie przegrywały z kretesem przy starciu niemal z każdym innym typem decków. Jakiś czas temu prezentowałem wam już Hordę orków, ale od jakiegoś czasu chodziła mi pogłowie jej bardziej mono-czerwona wersja. Coś podpatrzyłem podczas rozgrywek, coś sam od siebie dorzuciłem i powstał deck, który bodaj od miesiąca dość regularnie spotykam na rozgrywkach, zarówno rankingowych jak i dowolnych. No, nie jest to dokładna kopia tego przeciw czemu grałem, bo nie mam wszystkich kart legendarnych, a i poszczególne decki kosmetycznie miedzy sobą się różniły. Jednak ich rdzeń wszędzie był taki sam. Przedstawiam zatem Krwawą hordę, bardzo szybką talię, w miarę prostą do złożenia i diablo skuteczną, nawet na wyższych poziomach czy Legendzie.

Budowa talii

Podstawą są tutaj czerwone orki, wraz z kilkoma jednostkami wspomagającymi i dwukolorowymi. Nadal drugorzędnym kolorem jest fiolet, jednak teraz występuje on wręcz marginalnie. Jedyne karty czysto fioletowe to Obrońca Fharun i Zbawca smoczego ogona. Przez pewien czas w decku znajdował się nawet Wrothgarski ważniak, ale ostatecznie poleciał zastąpiony najpierw Patrolem z twierdzy, a finalnie Potężnym sojusznikiem. Osobiście preferuję tą ostatnią jednostkę bo mamy niemal 99% szans na wzmocnienie jej i danie przełamania co potrafi przechylić nieraz szale zwycięstwa. Z drugiej strony jeśli ktoś woli dodatkowy dociąg to warto zagrać Patrolem z twierdzy, a w przypadku wzmacniania orków Wrothgarskim ważniakiem. Tutaj tak naprawdę liczą się bardziej preferencje gracza. Ostateczna wersja talii, która mi osobiście najwygodniej się gra wygląda następująco:

STWORZENIA (49)
* 3x Kapitan klanu orków
* 3x Nowicjuszka kręgu
* 3x Obrońca Fharun
* 3x Szaman klanu orków
* 3x Zbawca Smoczego Ogona
* 3x Zbój z Szarego Kamienia
* 3x Ork Kamiennego Okrucha
* 3x Ork w szale bojowym
* 3x Potężny sojusznik
* 3x Strażnik bramy Morkul
* 1x Garnag, mroczny brat
* 2x Prządka Kości Ziemi
* 1x Reive, mistrz miecza
* 3x Rzeźnik z Bangkorai
* 2x Łowca leśnych orków
* 3x Mścicielka półświatka
* 3x Siewca zemsty
* 3x Wojowniczy herszt
* 1x Gortwog gro-Nagorm

WSPARCIE (1)
* 1x Wichrowy posterunek

Wartość talii w kryształach: 11 700
Spis talii na deck builder

Jak grać

Deck bazuje na szybkości. Nie ma tutaj czasu na powolną obronę i wodzenie przeciwnika za nos. Liczy się tempo, wyniszczenie jednostek przeciwnika i wzmocnienie ich aby zadać mu jak najszybciej spore obrażenia. Z tego powodu należy grać ostrożniej przeciwko taliom opartym na proroctwie, w szczególności zaś pociskach. Należy też baczyć na swoją rękę. Mamy tutaj od groma tanich kart za 2-3 punkty many, a żadnego dodatkowego dociągu. Jedynie Wojowniczy herszt potrafi wyciągnąć nam z cmentarza losowego orka, ale to niewiele. Dużą siłą naszej talii jest natomiast szarża, występująca dość często oraz wzajemne wzmacnianie się orków za pomocą wspomnianego Herszta. Gortwog to taki bardziej straszak, gdyż rzadko korzystałem z jego zdolności, jednak odciągał on uwagę przeciwnika od innych silnych w ataku jednostek. O wiele bardziej przydają się Reive i Garnag, potrafiący w duecie spowodować naprawdę spore szkody w szeregach przeciwnika.

Zagrożenia

Największym okazały się decki oparte na znakach, a tych niestety trochę się ostatnio pojawiło. Fakt że są raczej drogie w złożeniu ogranicza ich ilość na niższych poziomach, ale i tak się tam pojawiają. Niestety znak niweluje naszą zdolność przełamania, absorbując wszelkie obrażenia, a co za tym idzie rażąco nas spowalnia. Nie mamy tutaj nic co mogłoby ominąć tą umiejętność, zatem żywotna karta z ochroną i znakiem to prawdziwa zmora.

Zalety:
* błyskawiczny atak
* spora siła poszczególnych jednostek
* przełamanie i szarża
* wzmocnienie orków
* spora żywotność
* łatwy w złożeniu i prosty w nauce

Wady:
* brak leczenia
* śladowy dociąg
* słabo radzi sobie z taliami opartymi na znakach