Strony

29 czerwca 2017

Amatorskie talie #12: Przebiegłość Ancano (zmodyfikowana)

Wczoraj wieczorem miał premierę pierwszy duży dodatek do The Elder Scrolls: Legends, zatytułowany Bohaterowie Skyrim. O samym dodatku napiszę niedługo, bo jest o czym gaworzyć, ale teraz pragnę zaprezentować przerobione wersje nowych talii, które możemy zdobyć w grze. Zacznę od Przebiegłości Ancano, niebiesko-żółtej talii, którą otrzymałem za darmo w ramach nowego dodatku. Pozostałe decki można zakupić po 500 złotych monet za sztukę i niebawem też przedstawię ich zmodyfikowane wersje. Na razie prezentuję wam deck, którym najwygodniej mi się gra. Wymaga on nieco modyfikacji, w tym kart z rozszerzenia Mroczne Bractwo, ale jest diablo skuteczny. Oczywiście mowa o talii stworzonej na potrzeby rozgrywek bezrankingowych, choć bez problemu radzi sobie na niższych poziomach. Wymaga on jednak nieco wprawy, zatem na początku polecam pograć kilka rozgrywek treningowych, aby wyczuć siłę poszczególnych kart.

Budowa talii

Deck składa się w 2/3 z kart niebieskich, choć mamy tutaj trochę dwukolorowych pozycji. Występuje tutaj sporo kart akcji przy zerowym wsparciu i krzykach. Mimo to nie spotkacie w nim Mistrzyni Kryształowej Wieży czy Lillandryjskiej wiedźmym choć te karty występowały w bazowej wersji talii po jej nabyciu. Zastąpiłem je innymi stworzeniami z Mrocznego Bractwa, które sprawdzają się o niebo lepiej. Mimo, że dodatek Bohaterowie Skyrim wprowadza smoki w dużej liczbie, te również usunąłem z pierwotnego decku. Dzięki temu zyskał on na sile w swej głównej mechanice - wzmacniania stworzeń w samej talii. Tak, jeśli odpowiednio będziemy się bronić to od 7 tury jesteśmy wstanie wystawiać naprawdę kosmiczne stworzenia o statystykach 4/8 za 2 punkty many. Wszystko za sprawą jednostki zwanej Dowódczyni pretorian, która jest kartą epicką, wprowadzoną przez najnowszy dodatek. Sam stwór ma tylko 3/3 za 6 many, jednak po wystawieniu daje wszystkim stworzeniom w naszej talii +2/+2. Sztuczka polega na tym, że możemy tą kartę kopiować na polu bitwy, a tym samym drastycznie wzmacniać nasze siły dobierając potem tanie jednostki o wręcz kosmicznych statystykach. Cały deck wygląda następująco:

Stworzenia (33)
* 2x Instruktorka V Legionu
* 3x Skrzecząca harpia
* 2x Spekulant z Brumy
* 3x Strażnik ambasady
* 2x Twórczyni znaków
* 2x Makabryczna uczta
* 3x Przebiegła sojuszniczka
* 2x Upiór mrozu
* 3x Iluzjonista z Zimowej Twierdzy
* 2x Rycerz Godziny
* 2x Bojownik ze Skywatch
* 2x Dowódczyni pretorian
* 3x Uczony szkoły przywołania
* 1x Ancano
* 1x Mówca Terenus

Akcje (17)
* 3x Egzekucja
* 3x Ognisty pocisk
* 3x Mroczne odrodzenie
* 2x Sztuczka maga
* 3x Błyskawica
* 3x Ostry oszczep

Sumaryczna wartość w kryształach: 7550
Link do talii na deckbuilder

Jak grać

Kluczem do zwycięstwa jest zagranie Dowódczyni pretorian, tak aby w następnej rundzie użyć Iluzjonisty z Zimowej twierdzy lub Mrocznego odrodzenia. Najlepiej zaś obu tych kart, bo wtedy sumaryczna siła naszych jednostek w tali wyniesie +6/+6. Oznacza to, że taki Strażnik ambasady mający standardowo 0/4 stanie się jednostką o wartości 6/10. Dodawszy jego zdolności w postaci Proroctwa, Ochrony i Znaku, zamienia go to w potwora. Mroczne odrodzenie jest akcją za 3 many, która działa na zasadzie "Zniszcz sojusznicze stworzenie i wprowadź w jego miejsce jego kopię". Oznacz to, że umiejętność aktywowana przy wystawieniu zadziała ponownie. Iluzjonista z Zimowej Twierdzy działa podobnie tylko on usuwa wskazane stworzenie, po czym powraca ono na pole bitwy z końcem tury. sam iluzjonista kosztuje 5 many i posiada statystyki 3/3.

Dodajmy do tego wszystkiego aż 14 kart z proroctwem i garść akcji niszczących oraz pocisków. Tutaj na pomoc w dalszym etapie gry przychodzą dwie karty unikalne. Po pierwsze sam Ancano, kosztujący 8 many o statystykach 5/5 do tego z Przełamaniem. Co więcej od tej chwili wszystkie nasze pociski posiadają przełamanie, zatem celując Błyskawicą w stwora z 1 punktem życia, nadwyżka obrażeń przejdzie na postać przeciwnika. Mówca Terenus natomiast kosztuje 10 many i ma statystyki 6/6, ale sprawia daje nam losową kartę akcji gdy my zagramy dowolną kartę akcji. W połączeniu z Upiorem mrozu, który generuje nam Lodowy kolec z początkiem naszej tury, potrafi zrobić niezłe cuda na naszej ręce.

Zagrożenia

Największym zagrożeniem jest talia oparta na błyskawicznym ataku. Owszem możemy tutaj długo się bronić, mamy nawet kilka kart leczących, jednak kosztem zaklęć obszarowych. Na upartego można by wyrzucić Upiory mrozu i w ich miejsce wstawić Lodową burzę, jednak kosztuje ona 6 many i zadaje 3 punkty obrażeń wszystkiemu, zatem nasza Dowódczyni pretorian, o ile nie została potraktowana Znakiem lub wyciągnięta po wzmocnieniu, może paść nim ją sklonujemy. Drugim zagrożeniem dla ans są talie oparte na masowym wyciszeniu. Choć tutaj mamy furtkę w postaci Mrocznego odrodzenia czy Iluzjonisty z Zimowej Twierdzy, którzy jednak odtworzą nam wyciszone jednostki. Dlatego warto bronić się z rozwagą i nie szarżować za mocno. Naszym ostatnim asem w rękawie jest Makabryczna uczta, potrafiąca zamienić w Słodką bułkę (legenda o wartości 0/1) dowolne, wrogie stworzenie o ataku 2 lub mniejszym. Sprawdza się przeciwko jednostkom z Ochroną, a do tego zabicie Słodkiej bułki w pełni uzdrawia atakujące ja stworzenie.