30 stycznia 2018

Comics Report #4: Zakupy od Taurusa

No tytuł troszkę zwodniczy, bo komiksy co prawda ze stajni Taurus Media, ale zakupione z drugiej ręki na grupie Kup Pan Komiks. Serdecznie ją zresztą polecam, bo dzięki niej zdobyłem już masę komiksów, w cenach dużo niższych niż sklepowe czy wystawiane na Allegro. Dziś rzucimy okiem na dwie serie, gdzie przy jednej krążyłem już od jakiegoś czasu, a druga chwyciłem mocno w ciemno. W pierwszym wypadku mowa o "Undertaker", którego nabyłem dwa tomy, z obecnie trzech dostępnych, a czwarty ma się ukazać niebawem w lutym tego roku. Kolejna pozycja to zamknięta, czterotomowa seria "Jednorożec", wydana w latach 2012-2013. Obecnie jej skompletowanie może okazać się kłopotliwe, bo jest problem z dostępnością pierwszych dwóch albumów. Dlatego tutaj trzeba szukać komiksów z drugiej ręki. sam zresztą tak nabyłem cały komplet, choć tego nabytku nie planowałem.

Undertaker

Po ten tytuł sięgnąłem, ze względu na nazwisko Xaviera Dorisona na okładce. Bardzo doceniłem starania tego scenarzysty w jego pracy nad uratowaniem Thorgala. Wykonał świetną pracę, którą niestety jego włodarze schrzanili zastępując go inną osobą. Wcześniej miałem styczność z jego dorobkiem przy serii "Sanktuarium", dumnie zdobiącej moją kolekcję. Obecnie poluję na komiksy sygnowane jego nazwiskiem, które ukazały się w Polsce. Jest ich sporo, choć ostatnimi czasy udało mi się dorwać "Trzeci Testament". W tym samym okresie nadarzyła się okazja zakupu pierwszych dwóch tomów "Undertaker" za niezbyt duże pieniądze. Zatem bez większego zastanowienia sięgnąłem po portfel i tak oto oba komiksy wylądowały w moich zbiorach. zamierzam je jednak przeczytać, gdy dorwę tom 3 oraz 4, co pewnie nastąpi niebawem.


Seria opowiada o losach grabarza imieniem Jonas Crow, żyjącego na Dzikim Zachodzie. Dostaje on proste zlecenie zorganizowania pogrzebu pewnego górnika. Problem w tym, że denat połknął złoto, aby zatrzymać je na wieczność dla siebie. Jak łatwo się domyślić będzie rodzic to kłopoty dla naszego bohatera. Pierwsze dwa albumy składają się na dyptyk, dotyczący wspomnianej wyżej historii. Osobiście liczę na lekką fabułę, z dynamiczną akcją i utrzymaniem pełni klimatu dzikiego Zachodu. Takiego brudnego, krwawego, pełnego przemocy oraz chciwych awanturników. Samo wydanie prezentuje się świetnie. Przyciągające oko okładki, twarda oprawa i świetny, klimatyczny rysunek na pierwszej i ostatniej stronie. Za rysunek i kolory odpowiada Ralph Meyer, z którego pracami dotąd nie miałem styczności. Niemniej po przewertowaniu pierwszego tomu, już kupił moje uznanie w tej materii.

Na co liczę:
* klimat Dzikiego Zachodu
* luźną fabułę, pełną akcji
* zaskakujący finał w całej historii

Czego się obawiam:
* w zasadzie niczego, bo pokładam w Dorisonie pełnię zaufania

Czy kupił bym w ciemno:
Już to zrobiłem i uczyniłbym ponownie.

Komiksy nabyłem na grupie facebookowej Kup Pan Komiks

Cena: 45 zł
Gatunek: western, przygodowy
Sugerowany wiek: 13+
Dotychczasowe recenzje: brak

Jednorożec

Po ten tytuł sięgnąłem z czystego przypadku. Zdobyłem go na zasadzie wymiany za serię "Bunkier", która finalnie mnie rozczarowała, choć zaczynała się bardo dobrze. O "Jednorożcu" nie słyszałem wcześniej, jednak zaciekawił mnie opis. Mamy rok 1565. Pomiędzy ludźmi nauka, a tymi co służą Kościołowi, trwa prawdziwa batalia. Tymczasem w Paryżu zaczynają ginąć kolejni, szanowani lekarze. Pionierzy nad zaawansowanymi badaniami dotyczącymi ludzkiego ciała. Królewski chirurg, Ambroży Pare, zaczyna prowadzić dochodzenie w sprawie tajemniczych mordów i odkrywa, że sam jest kolejnym nazwiskiem na liście śmierci. Nie wie jednak, że w cieniu strzegą go tajemnicze istoty, które wedle rozsądku, nauki i Kościoła, nie miała prawa istnieć.


To właśnie ten opis sprawił, że zdecydowałem się sięgnąć po ten tytuł. Połączenie fantastyki z historią okresu odrodzenia we Francji, do tego w zamkniętej i niedługiej serii, może być zwiastunem całkiem udanego widowiska. Co prawda nigdy nie miałem styczności z pracami Mathieu Gabella (scenariusz) i Anthony Jean'a (rysunek i kolory), ale po przekartkowaniu pierwszego tomu, już podoba mi się kreowany klimat. Tekstu jest sporo, kolorystyka przyciąga uwagę, a w tym co widziałem nie brakowało mrocznych scen. Już pierwsze 4 strony wzbudziły moje zainteresowanie. Na dokładkę, na końcu każdego albumu mamy obszerną notę biograficzną, każdej z historycznych postaci, występujących w tej serii. Zresztą sam Ambroży Pare istniał naprawdę, co jest zgrabnie przedstawione w pierwszym tomie. Oprócz tego znajdziemy tam też opisy samej epoki, ważniejszych lokacji czy symboli. Naprawdę, świetna zagrywka ze strony wydawcy.

Na co liczę:
* mroczne fantasy wpisane w realia historyczne XVI wiecznej Francji
* zaskakujące zakończenie/ rozwiązanie zagadki morderstw
* wykorzystanie legend/zabobonów krążących w tamtym okresie we Francji

Czego się obawiam:
* że finał przygody mnie rozczaruje

Czy kupiłbym w ciemno:
Nie znając opisu fabularnego, na podstawie samych rysunków, nie wiem. Znając rys fabularny od razu wyłożyłbym pieniądze.

Komiksy nabyłem na grupie facebookowej Kup Pan Komiks

Cena: 44 zł tomy 1 i 2, 46 zł tomy 3 i 4
Gatunek: fantasy, historyczny, alternatywna historia
Sugerowany wiek: 13+
Dotychczasowe recenzje: brak

Oficjalna strona wydawnictwa Taurus Media
Taurus Media na Fecebook