tag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post8854783952324283991..comments2024-02-25T10:41:04.837+01:00Comments on W pajęczej sieci: Neuroshima Hex: Chess ModArtur Tojzahttp://www.blogger.com/profile/07712079575315980536noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-77302927135626403632016-03-07T19:02:09.913+01:002016-03-07T19:02:09.913+01:000_o
To proszę bardzo, podaj przykład, w jakiej syt...0_o<br />To proszę bardzo, podaj przykład, w jakiej sytuacji zaaplikowanie przeciwnikowi trucizny na samym początku gry NIE JEST OPŁACALNE? (pomijam fakt, że na samym początku gry sytuacja zawsze jest taka sama :D) Przecież im wcześniej wrzucisz wrogiemu sztabowi truciznę, tym więcej obrażeń z jej tytułu dostanie w trakcie całej gry, a to z kolei zwiększa twoje szanse na zwycięstwo, a o to chyba w końcu chodzi tak? Czy coś przegapiłem?<br /><br />Twierdzisz, że mod jest dla zaawansowanych graczy, a sam wypisujesz głupotki jak nowicjusz. To co lepiej robić na początku, grając Missisipi? Bunkrować się, kiedy sztab ma odpychanie? A trucizny lepiej sobie zostawić na koniec, tak? Bez jaj. Jak Missisipi ma wygrywać, skoro polega de facto wyłącznie na zatruwaniu, a ty twierdzisz, że to nie zawsze dobry pomysł? Dawno nie słyszałem (nie przeczytałem) nic dziwniejszego na temat Hexa...<br /><br />PS. Wiem, że twoim CELEM nie było zburzenie balansu. To po prostu efekt uboczny twojej pracy.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13801942801817637143noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-7433806758426544802016-02-29T23:14:35.376+01:002016-02-29T23:14:35.376+01:00Może faktycznie powinienem spisać jeszcze kilka rz...Może faktycznie powinienem spisać jeszcze kilka rzeczy przed wrzutą moda. Wypunktowane sprawy będą opisane w osobnych artykułach, czyli charakterystykach armii. Nie zrobiłem moda tak, aby burzył balans, ale zmienił nastawienie podejścia do gry. I serio, aplikacja trucizny na starcie, nie zawsze jest opłacalna :)Artur Tojzahttps://www.blogger.com/profile/07712079575315980536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-48610654027441193432016-02-29T22:34:03.811+01:002016-02-29T22:34:03.811+01:00Sorry, że tak dużo, ale w trakcie pisania kolejne ...Sorry, że tak dużo, ale w trakcie pisania kolejne punkty same wpadały mi do głowy. :D A dodam, że nie grałem tym modem jeszcze, po paru partiach pewnie drugie tyle bym naskrobał.<br /><br />Według mnie to taka próba wciśnięcia doskonałej skądinąd mechaniki hexa w szatę, do której zwyczajnie nie pasuje. Tu przytniemy, tam doszyjemy, tu się zgniecie i przy użyciu odrobiny siły wszystko się zmieści. Kij z tym, że z sukni balowej zrobiliśmy stary łachman kopciuszka, grunt, że w końcu działa. :D Taki planszówkowy Frankenstein. No cóż, on też chodził, wpierdolić umiał, coś tam nawet bełkotał pod nosem, ale ładny nie był za bardzo i do domu bym go nie wpuścił. :D<br /><br />Nie mówię, że do dupy i żal i w ogóle. Na pewno nie. Na pewno komuś się spodoba. I dobrze, niech grają ludzie, szkoda żeby tyle pracy poszło na marne. Ale jak dla mnie sama idea „moda” jest trochę chybiona. Może gdyby to wypuścić pod samymi autorskimi frakcjami balansowanymi specjalnie pod ten tryb gry byłoby lepiej? Na pewno nie raziłoby tak po oczach sztuczne osłabianie jednych i wzmacnianie drugich armii, żeby pasowały do koncepcji. Można by jakoś uprościć i ujednolicić ogólne zasady itp. Bo sorry, ale część mechanik po prostu tu nie działa.<br /><br />Mimo krytyki chętnie zobaczę jak to się je, ale raczej z ciekawości. Ostatecznie Hex już jest, jest lepszy, dopracowany i działa, a mnie akurat element losowości nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie. Bo ja bardzo lubię "Liczyć kapsle". I to też jest element Hexowej taktyki. :D<br /><br />Chwała Bogowi Kapsli!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13801942801817637143noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-15192181924079753002016-02-29T22:23:34.941+01:002016-02-29T22:23:34.941+01:00Tak strasznie dużo komplikacji, udziwnień, nieścis...Tak strasznie dużo komplikacji, udziwnień, nieścisłości, sztucznych podziałów... itp., itd, że pozwolę sobie wymienić tylko niektóre:<br /><br />1. granat i bomba to żeton "specjalny" a nie natychmiastowy? A snajper, promień i toksyczna bomba? Nie jest to jasno napisane. Że to są przykłady, czyli jest ich więcej, tak? jakie? Co to są te "obiekty"? W słowniku nic o nich nie ma.<br />2. Co do specjali. Co drugi żeton Missisipi to żeton unikalny będący "cechą specjalną tej frakcji". Czyli co, tylko jeden moduł na turę? Bieda.<br />3. W praktyce Missisipi i Neodżungla aplikują oponentowi truciznę już w drugiej turze. Zważywszy że są dość wolne i zwykle zaczynają pierwsze, to nie ma się przed tym jak obronić. Niezła taktyka.<br />4. Figury? Które to jednostki dokładnie? Tylko te z mobilnością, odpychaniem itp? Niejasne.<br />5. Unikaty? Jak rozumiem, Shotgun i Wyrzutnia się zaliczają, a Sędzia? Też "wyróżniająca się na tle innych" jednostka. Tyle że... są 3 więc raczej nie są "unikatowe". :D Według twoich definicji należałoby ich zaliczyć do pionów - wszak jest to najliczniejsza jednostka Stalowej.<br />6. Które jednostki Uranopolis to piony? Nawet inferno, choć najpospolitsze, wyróżnia się na tle wszystkich żetonów znacząco. Chyba tylko najemnik zostaje, bo mechanik jest raczej wyspecjalizowany.<br />7. Do jakiej kategorii zaliczają się sieciarze?<br />8. Żeby taki podział miał sens, trzeba by jasno i z góry określić, które jednostki do jakiej grupy się zaliczają, bo w innym przypadku na pewno pojawią się nieporozumienia. Ale to i tak zbędne, ponieważ...<br />9. ... Ponieważ podział jednostek na te trzy kategorie jest bez sensu, skoro nie ma to żadnego wpływu na rozgrywkę. To samo się tyczy modułów zwykłych i wzmocnionych. Usilne nawiązywanie do szachów które tylko wszystko komplikuje.<br />10. Dlaczego normalne żetony wrzuca się na graveyard, a specjale i unikaty do pudełka? Przecież to nie Magic, nie można wskrzeszać, nawet w tym "szachowym" modzie. Kolejna zbędna, mącąca w głowie komplikacja.<br />11. Zasady zwycięstwa przy remisie zdają się faworyzować frakcje, które mają dużo jednostek... Dużo SZYBKICH jednostek...<br />12. Zasada rozpoczynania poprzez niższą łączną inicjatywę jednostek sprowadza się do tego, że w pojedynku dwóch konkretnych armii ZAWSZE będzie zaczynać ta sama. W ten sposób Borgo nie zacznie jako pierwsze chyba przeciwko nikomu. Może nie jest to koniecznie nieuczciwe, ale sztuczne i nudne. Ogranicza możliwości rozgrywki, nie mam pojęcia po co. A tak, taktyka.<br />13. Co to za pomysł, żeby nie móc rzucić w jednej kolejce snajpera i zatkać zwolnionego pola swoją jednostką? (ok, jeśli snajper jednak nie jest żetonem specjalnym, to to samo tyczy się granatu. Przecież to jest clue tej broni). Dziwne.<br />14. Reguły wystawiania modułów to istne piekło. Raz można je wystawiać gdzie się chce, raz nie... Być może jest to podyktowane czymś sensownym, ale na pewno prowadzi do pomyłek, sprzeczek i dziwnych nieporozumień.<br />15. Nie można wystawić modułu obok Sharrash a potem zrobić roszady? Eeee... Trochę dziwne? Może i w innych sytuacjach reguła ma sens, ale zabiera frajdę z gry Szczurami. I zubaża ich taktykę. Mod taktyczny, powiadasz?<br />16. A jak chcę zagrać dwa żetony natychmiastowe, to mogę? Nie napisałeś. Jeśli nie, to Dancer ma pograne. Albo jak chcę zagrać tylko jedną jednostkę i nic więcej? Albo sam moduł? Mogę? <br />17. Cała ta rozpiska, że bitwa musi być zagrana na końcu jest bez sensu. Przecie w normalnym hexie zagranie bitwy też kończy kolejkę. Znów mącenie w głowach, wystarczyło opisać różnice (zagrywanie modułów, specjalów i ewentualnie tego, o czym punkt wyżej).<br />18. Na początku piszesz, że snajper zyskuje nowe zastosowanie. Jakie, jeśli można spytać?<br />19. Po co w ogóle było mieszać do tego Neuroshimę? Bo grafiki ładne? Bo fabuła? Litości, jak się komuś nie podoba losowość, to niech znajdzie inną grę, a nie się męczy z tą. Przecież frakcje były balansowane pod zupełnie inny rodzaj rozgrywki i założę się, że w takim trybie gry z połowa balansu bierze w łeb. Bo część już wykazałem powyżej.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13801942801817637143noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-10187497134698442742016-02-28T12:04:54.558+01:002016-02-28T12:04:54.558+01:00Sztaby - jeśli zdolność jest aktywowana, to działa...Sztaby - jeśli zdolność jest aktywowana, to działa tak jak np. Mobilność przypisana na stałe niektórym jednostkom. Dla przykładu - roszada w Sharrash. Można jej użyć tylko przed wystawieniem żetonów, nie zaś w trakcie ich lub ich wystawiania czy na końcu tury.<br /><br />Moduły - możesz postawić na raz dwa moduły na dowolne puste pola. Mogą zatem dawać bonus jednej jednostce (oba), dwóm różnym, kilku różnym lub żadnej. Nie można jednak wystawić najpierw moduły wzmacniającego jakaś jednostkę/grupę jednostek, a potem w innym miejscu swojej jednostki. Natomiast masz prawo najpierw wystawić jednostkę, a potem moduł i tak do położyć aby działała na nowo dostawioną jednostkę oraz (o ile to możliwe) inne sojusznicze jednostki. <br />Taki manewr musiałem wprowadzić, gdyż bez niego łatwo było wziąć przeciwnika w kleszcze, z których nie miał jak się wybronić. Teraz możesz co najwyżej wzmocnić w jednym ruchu jedną flankę, ale nie wyjdzie ci ofensywa na całe pole. No chyba że przeciwnik jest ślepy i ci pozwoli to uczynić, jednak to wymaga co najmniej 3 tur.<br /><br />Dzięki za uwagi, poprawię tekst aby wszystko było jaśniejsze. Jeśli coś jeszcze jest niejasne to piszcie.Artur Tojzahttps://www.blogger.com/profile/07712079575315980536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-1350635657496631012016-02-28T10:52:47.885+01:002016-02-28T10:52:47.885+01:00Hm, a co z zdolnościami specjalnymi sztabów, np. s...Hm, a co z zdolnościami specjalnymi sztabów, np. siecią Stalowej Policji, odepchnięciem Mississipi czy Roszadą Sharrash? Traktowane są jako darmowe akcje przed wystawieniem jednostek (jako cecha specjalna, jak mobilność), czy jako użycie żetonu akcji? Czy jeszcze jakoś inaczej? :P<br />No i moduły - czy zagrywając dwa moduły na dowolne puste pole, można je położyć tak, żeby dawały bonusy już stojącym jednostkom? Bo z instrukcji wynika, jakby dołączanie modułu do jednostki było jakąś akcją specjalną, a 2 moduły można położyć tylko, jeśli niczego nie dotykają. To tyle :DJaell Peerlesshttps://www.blogger.com/profile/14165453645205567699noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-44741948062483460582016-02-28T10:51:31.525+01:002016-02-28T10:51:31.525+01:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Jaell Peerlesshttps://www.blogger.com/profile/14165453645205567699noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-11365964123831278402016-02-13T11:39:04.629+01:002016-02-13T11:39:04.629+01:00Zgadza się.
Wydawało mi się że jest to jasne, ale ...Zgadza się.<br />Wydawało mi się że jest to jasne, ale dzięki za zwrócenie uwagi. Poprawię na dniach.<br /><br />Jeśli jeszcze coś wydaje się nie jasne to pisz.<br />Z końcem lutego dam opis Borgo pod Chess Mod. Może wtedy parę rzeczy będzie klarowniejsze.Artur Tojzahttps://www.blogger.com/profile/07712079575315980536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-68594282067575237512016-02-13T11:30:52.702+01:002016-02-13T11:30:52.702+01:00No tak zgadza się. Czyli jak mamy np stos jednoste...No tak zgadza się. Czyli jak mamy np stos jednostek to możemy użyć jakiej chcemy? Po prostu widzimy wszystkie żetony? I możemy zagrywać jakie chcemy z odpowiednich stosów? Bo nie napisałeś o tym w instrukcji i nie byłem pewny co to tego, a chcę to przetestować.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09481294836954502971noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-57069651401184340982016-02-12T23:13:44.644+01:002016-02-12T23:13:44.644+01:00Tak moloch może zagrać bombę od razu, tylko że ma ...Tak moloch może zagrać bombę od razu, tylko że ma jedną, zatem nie zaważy to na całej grze. Tak samo możesz puścić unikata w Borgo i wbić od razu 3 dmg. Pytanie czy długo pociągnie.<br /><br />Chess mod działa jak szachy. Tam też możesz królową od razu wyjść na pełne pole, ale pytanie czy warto. Trzeba zupełnie inaczej podejść do zabawy. nie na zasadzie rachunku prawdopodobieństwa, a czystej taktyki. Unikalne jednostki są na wagę złota, dlatego nie warto ich marnować na starcie i szybko wbić nimi dmg, bo potem może się to obrócić przeciw nam.Artur Tojzahttps://www.blogger.com/profile/07712079575315980536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5472312989329713559.post-62176396113898231762016-02-12T23:07:27.844+01:002016-02-12T23:07:27.844+01:00Moloch może dobrać bombe w każdym momencie? A co j...Moloch może dobrać bombe w każdym momencie? A co jeżeli gram Borgo i rzucę sieciarza i bitwe? Free 3 dmg?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09481294836954502971noreply@blogger.com